På sjön 🛥️💦

Jag glömde skriva haiku igår ✍️ Somnade ju så gott i soffan med virknålen i knät 🧶 Här kommer dagens och gårdagens ↘️

Våra planer på
en sensommarhelg på sjön
grusades av dimma 

Blått, grönt och rosa
på sovrummets fönsterbänk 
Kontrast mot det grå

(null)
Förklaring till haiku nr2

Båda skrivna under förmiddagen som var dimmig och grå och solen såg inte ut att orka tränga igenom. Jag virkade, fixade hallonpaj till förmiddagsfika… sen hände det. Maken tog ut hundarna vid halv två och då kom solen 🕜 Han ringde mig från promenaden och jag fick brått att packa badkläder, sängkläder, djurmat mm. Ungefär 1,5 timme senare hade vi handlat lite och körde in på båtklubben.

(null)
Jag gick sista biten så hundarna skulle vara nyrastade när vi gav oss av

(null)
Kanonväder 

Vi hann ner till Oaxen innan dimman rullade in och dimman har hållit i sig hela eftermiddagen. Ett tag såg vi bara några meter framför oss.

(null)

(null)

(null)

Vi kom inte så långt som vi tänkt oss pga dimman, men vi hittade en fin vik i närheten av Rassa Vikar där vi tog natthamn. Maken tog hundarna iland och hittade svamp. Jag lagade middag och hann rensa och förvälla svampen lagom till det blev så mörkt att det blev svårt att se 👀 

(null)

(null)
Maken och hundarna står på udden …

(null)
och tar detta foto

Kvällen har varit trolsk. Vindstilla, ljudlöst och så dimman på det.

(null)
Lite värmeljus för att få bort lite fukt. Tempen ligger runt 17-18 grader och ska göra det hela natten 💨




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0