En speciell tisdag

Kossorna råmar

långt bort på ön, i mörkret

De vill komma in (mu)


Vaknade rätt tidigt men gick upp först vid åtta. Skrev en lista över dagen för att dels hålla mig lagom sysselsatt och fokuserad, dels göra klart lite saker från tidigare listor som inte blivit gjorda.

Har suttit en stor del av dagen vid datorn. Redigerat en artikel jag fått mig tillskickad, gjort research för en jag håller på att skriva plus skrivit en A5-info om föreningen att dela ut på evenemang. Valberedande arbete, sopsortering, gjort ren Ragnars bur, bakat en mandarinpaj till efterrätt, ett bananbröd till makens jobb gjort mandelfisk till middag…

(null)

Tillslut blev klockan 21.00 och då ringde min nya arbetsgivare och berättade att de "klubbat" min anställning i kyrkorådet. Skriver papper på torsdag, börjat jobba nästa vecka.

Lite huvudvärk smyger sig på, men hundarna är rastade, Tvn snart färdigtittad och 21 juni (sommarsolståndet och 32 grader) färdigvirkad i temperaturfilten.

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0