Microröj

Efter frukost gick jag ner i Ugglebo igen. Jag har ju visioner för min bod. Där ska jag kunna handarbeta, läsa, få inspiration och ha det så himla bra.  

(null)

(null)
Oj vad det blommar 🌺🩷

En av anledningarna till att det blivit så rörigt i Ugglebo är förstås tiden. Eller rättare sagt prioritering av tiden. Och det faktum att vi tidigare delade två sommarhus med våra respektive syskon så när de löste ut oss tog vi hem våra grejer. Dessa grejer skulle tas med till det egna sommarhuset vi letade efter, men det vi så småningom köpte var ett dödsbo. När vi sen flyttade permanent till detta sommarhus skulle två våningar med åtta rum och kök (vårt radhus) packas och rensas. Det hanns förstås inte med och vi lånade förråd lite överallt. Som grädde på moset köpte jag så småningom min morbrors lägenhet när han dog. Ännu ett dödsbo alltså. Detta för att slippa pendla till Huddinge där jag jobbade då. I de snart tio år vi bott här har kartongerna kommit hem i etapper, därav ångesten i evighetsarbetet, det tar aldrig slut! Röjer jag tio kartonger kommer tio nya. Men nu ska vi inte ha fler kartonger än dem som står i Ugglebo 🦉 
📦 📦 📦 📦 📦 📦 📦 📦 📦 📦

(null)

Igår bestämde jag mig för en strategi. Tidigare har jag gått ner i Ugglebo och bara börjat nånstans. Det gör att man lastar runt högar och kartonger och får man inte bort skänk- och slänghögarna på en gång så inlemmas då återigen i röran. Idag förhöll jag mig till "en grej i taget" och började med det jag ställt in senast, det som kom från jobbet. Jag hann rensa bort en hel del sista dagen jag var på jobbet, men beslöt att göra resten hemma så jag slängde ner det sista i en blå Ikea-kasse modell större. Alla pärmar från tidigare jobb har stått orörda 😫 Idag rensade jag ur dem med ambitionen att EN ENDA kasse ska med till ett eventuellt nytt jobb, böcker undanräknat. Jag har kastat mängder av anteckningar och församlingsblad. Det känns skönt. I början var allt det där en säkerhetsgrej att samla på sig, idag inget annat än en börda… Tankesmedian på Stockholms stift rann ut i sanden, utbildningar jag gått men aldrig fått användning för. Bort, bort, bort.

Kände mig nöjd när jag la av efter några timmar. Att slänga papper syns inte lika mycket som det känns. 

Fixade hallonpaj till em-fika istället för lunch. Såg till att inget kan sammanblandas i Ugglebo och började med middan.

(null) 

Efter middan åkte jag på terminens första knyppling. Nionde året nu! Vi var sju av nio och flera behövde hjälp att komma igång. Jätterolig kväll! Jag sa att jag tycker det är så roligt att alla vill fortsätta och fick till svar att det är så roligt och att vi är en så positiv och trevlig grupp. Energikick verkligen💥 

Avslutade denna produktiva söndag med Morden i Midsomer och virknålen 🧶 

(null)
Många färger nu! Snart har jag använt alla 21 🧶

Doften av svamp

Som långsamt torkar framför

luftvärmepumpen 


(null) 

🧹 Godnatt världen 🧶




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0