8:e barnbarnet fyllde två år igår✌️

För två år och en dag sen blev jag farmor för andra gången. Grattis Ella ✌️ Visst får jag gliringar om att försöka uppfylla jorden själv, eller påpekanden om att jag borde vara van vid att få barnbarn det här laget. Dem tycker jag bara synd om. De kan få leva i tron att de är roliga. Varje unge är en välsignelse och en lika stor glädje varje gång. Pilutta dom! Jag är rik! I den tuffa månaden januari fick jag chans att lära känna Ella riktigt bra i väntan på att hon skulle få dagisplats. 

(null)

Min dag har gått i stillhetens tecken. Efter morgonsysslor och morgonad började jag direkt med lite eftersatta sysslor. Bytte rent i sängen, gick igenom post på köksbordet, vattnade blommor, tvättade ett par maskiner, skurade badrummet… sen landade jag i fåtöljen och pratade med mamma. Lite Messenger och tv, men har oxå somnat i omgångar. Framåt kvällen ringde jag och grattade Ella i efterskott. Igår hade vi lite fullt upp…

(null)
Igår under den avslutande musiken på begravningen sjöng en talgoxe högljutt utanför. Jag tror alla hörde den och prästen avslutade akten med att kommentera det högljudda kvittrandet, kanske en hälsning? Imorse satt en uppe i en björk och sjöng för oss på morgondagen 👣🐾🐾 

Lugn kväll oxå. Maken fick åka på jobb igår och kommer hem imorgon. Hoppas jag.

(null)
De brukar aldrig dela puff, men idag har de gjort det, flera gånger

(null)

Om inget spännande händer går jag ut sistanaden efter NCIS: New Orleans och försöker somna om sen … 🥱💤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0