Ägghalvans dag

Min mamma berättar gärna en historia från min barndom om ägghalvor 🥚 Alla nya som kommer in i familjen får höra den 🥚 Så här går den: Det dukades till fest i kapellet och hon hade dekorerat ägghalvor med kaviar som ställt ut 🥚 Jag var inte så gammal att jag kom ihåg den här storyn, men jag hade kommit ut till mamma i köket och sagt "äggen har krånglat" 🥚 Mamma svarade "men hur har äggen kunnat krångla?" 🥚 "Jo, äggen har krånglat" 🥚 Hon gick ut och tittade på ägghalvorna och inte en enda halva hade kaviarn kvar 🥚 Hon tittade strängt på mig och frågade hur detta gått till men jag vidhöll att äggen krånglat. Hon hade då frågat om jag var säker på att det inte var jag som slickat av kaviarn, varpå jag knäppte händerna, tittade upp mot taket och sa att "Jesus, jag sa ju att mamma skulle bli arg om du slickade av kaviarn" 🥚 Typ så 😅

Idag är det årets 39:e dag, pappa gick ur tiden för 30 dagar sen, vi har fått 2 timmar och 35 minuter längre dag mot vinterns kortaste. Jag tillbringade morgonen med svärmor och hundarna och gav mig sen av till jobbet. Surade över de nya p-reglerna i centrum. Det kostade mig 57 kr att ha samtal och lunchbön (2,5 timme) bara för att jag ville ha finskorna på 👞 Hädanefter kommer promenad få ingå i arbetstiden och finskorna får stå kvar hemma 👞 

(null)
Jag pinglade på, kyrkklockorna ljöd över Nykvarn, men jag fick be själv idag 🤲 

(null)

Eftermiddagen tillbringade jag i Herrgården med gtj-plan och sångövning mm. Efter jobbet hämtade jag maken och körde upp till sonen som skjutsade oss vidare 🚢

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0