Dagen efter đŸ„ł

LĂ„g och lyssnade pĂ„ nĂ€r maken och svĂ€rmor Ă„t frukost och satt och pratade pĂ„ morgonen. Jag har verkligen vĂ€rldens bĂ€sta svĂ€rmor men nĂ€r hon och maken pratar gamla minnen och gemensamma bekanta brukar de fĂ„ göra det ifred. Jag Ă€r sĂ„ tacksam att hon varit hĂ€r med djuren pĂ„ torsdan nĂ€r vi jobbade och sen kunde Ă„ka direkt till fĂ€rjan, och sen hela dan igĂ„r.

Jag lĂ„g och tĂ€nkte pĂ„ min egen mamma. Och pappa. Mamma som ringde och sjöng för mig igĂ„r. Ensam. I alla Ă„r har mamma och pappa sjungit tvĂ„stĂ€mmigt. Jag storgrĂ€t nĂ€r hon ringde igĂ„r. Hon Ă€r sĂ„ tuff, min mamma! Pappa hĂ€nger med i tankarna och man mĂ€rker snabbt hur mycket man associerar till saker nĂ€r nĂ„n försvinner. Alla isflak tex. Pappa jumpade pĂ„ isflak och gick ute pĂ„ isarna lĂ„ngt upp i Ă„ren â€Š NĂ€r vi nĂ€rmade oss KapellskĂ€r var han dĂ€r. LĂ„garö ligger ju bara en bit in och det Ă€r vid KapellskĂ€r man svĂ€nger styrbord om man vill till LĂ„garö, babord om man vill  in mot Stockholm.

Maken tog svĂ€rmor i bilen och Ă„kte hem med henne. De skulle handla i HagsĂ€tra. Lutfisk till henne och jĂ€tterĂ€kor till oss đŸ€ Jag började sticka pĂ„ Ă€ldsta dotterns jungfrustjĂ€rtfilt đŸ§¶ Tog fram rĂ€kor och tvĂ„ chokladbollar till lunch och fika, gick ut med hundarna vid tolv 🕛 

NĂ€r jag var nĂ€stan hemma igen sĂ„g jag maken komma i bilen, men tyckte att det var konstigt att grannen som kom strax efter tutade
 men det var inte grannen, det var Ă€ldsta dottern. Ut ur bĂ„da bilarna vĂ€llde det ut barn med respektive! Jag bara stod och höll för munnen medan tĂ„rarna sprutade. Jag blev sĂ„ överraskad. De hade bĂ„de smörgĂ„stĂ„rta och tĂ„rta med sig och de sjöng för full hals. Vi fick en underbar eftermiddag.
        (null)  (null)   (null)   
(null)   (null)  (null)   (null) 
(null)
(null)
(null)
Chokladmousse och hallonmousse. SĂ„ himla god!

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Ett par av barnen blev kvar pÄ middag. Jag diskade och lagade Wallenbergare med spaghetti och kantarellsÄs sÄ det blev en mysig kvÀll oxÄ.

Sitter och stickar pĂ„ jungfrustjĂ€rten đŸ§œđŸŒâ€â™€ïž och kan inte begripa att det bara Ă€r tvĂ„ dygn sen vi satt och Ă„t skaldjursplatĂ„, eller att det var sĂ„ sent som imorse svĂ€rmor Ă„kte hem. Tiden Ă€r ett relativt begrepp








Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0