… och tjäna Herren med glädje ☘️

Nu saknas det bara 10 minuter innan vi har fått fyra fulla timmar mer dagsljus. 

Sov gott inatt men kroppen ville ändå liksom inte vakna. Fick uppbåda en hel del viljestyrka för att inte somna med kaffekoppen i handen i fåtöljen ☕️ 

(null)

På morgonaden började jag nästa gråta. Det regnade duktigt och hundarna ville inte gå (förstås). Att dra dem i sträckta koppel bakom sig i regnet känns sådär. Tyckte lika synd om dem som om mig själv. Har letat som 17 efter ett citat jag såg hos nån på Facebook som löd nåt i stil med 👣 I prövningens tid är varje steg en bön 👣 Försökte glädja mig åt att det regnade, inte snöade, och att fåglarna ändå höll vårserenad, viljan finns absolut men orken finns helt enkelt inte där. Längtar sjukt mycket efter solen 🌞 


(null)

Stökade lite i Herrgården innan jag gick upp till Nykvarnskyrkan. Att parkera en heldag med Aimos sjuka p-priser vägrar jag så långt det går.

(null)
Regn regn regn ☔️ 

Diakonimottagningen var kolugn 🐄 ingen kom, så jag förberedde lunchbön, gick igenom mailen och ringde några samtal 📞 

(null)

Sen satte jag mig i kyrkorummet och bara var en stund.

(null)

Då började molnen lätta och solen bröt igenom. Helt handfallen stirrade jag ut genom fönstren 🌞 Sol 🌞 Ljus 🌞 Va??? Efter mottagningen gick jag ut och ställde mig mot kyrkväggen en kvart, sååå soltörstande 🌞

(null)
Gud, så gott ❤️

Gick in en stund före lunchbönen. Vi blev sju idag.

(null)

Efter lunch tre timmar Drällis. Tog ett akut samtal oxå. Gick tillbaka till Herrgården och hämtade bilen. Bytte om på parkeringen och gav mig av mot domkyrkan.

(null) (null)Fullmåne 🌕 

(null)
(null)
(null)  
(null)
Vilken härlig skugga!

Ikväll deltog jag i en kvällsretreat. Först bjöds vi på spenat- och fetaostpaj med sallad i bodarna, sen gick vi över till kyrkan och in i tystnaden 🤫 Träffade två bekanta - fd stiftsdiakonen som pluggade mastern samtidigt som mig och hennes man som jag jobbade med i Huddinge.

(null)

(null)

(null)
Låg 45 minuter i en kyrkbänk och stirrade i taket. Så rätt!

(null)

(null)
Ingen mindre än Birgitta Ed kom och serverade påtår❗️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

Vi avslutade med en mässa med Birgitta Ed i Roggekapellet, sen åkte jag hem. Maken har jouren och hade fått larm så han sover kvar på jobbet. Jag har slöglott på tv och går ut med hundarna nu 👣🐾🐾


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0