Två steg framåt och ett tebax

(null)
Är alla goda ting tre? Varför ligger det frigolit-3or bland löven 🍂🍁  

Igår kände jag mig faktiskt nästan normal igen efter månader av extrem trötthet. Det gav lite hopp att klamra sig fast vid när jag imorse fick sega och tvinga mig upp "som vanligt". Men när jag gick morgonpromenaden, som jag iochmed ljusets återkomst förlängt lite, tänkte jag att två steg fram och ett tillbaka… det går åt rätt håll nu! Men i bilen på väg till jobbet kom tårarna. Jag tänkte på pappa och hur trött han var de sista åren. Jag ringde maken och snörvlade, tyckte att nackdelen med att bo på landet är att inte kunna åka till landet. Vi kom överens om att hitta en helg att åka ut med husbilen 🚎💨  När vi lagt på bölade jag lite till för att distriktssköterskan lyssnade på mig igår och att jag skulle få både läkartid (smärta) och tid hos terapeut (ackumulerad stress/övervikt). Det blir nog bra tillslut.

Jobbade nån timme och tillbringade fikarasten med att besiktiga bilen 🚙💨 Blev påmind av maken i måndags att det måste ju göras oxå om jag inte ville ha körförbud på torsdag 😱 Hursomhelst blev Pärlan godkänd 👌

(null) 
(null)
Ristretto x3. Det var starkt! Precis vad jag behövde ☕️ 

(null)

Jobbade en stund till innan jag promenerade över till Nykvarnskyrkan och jobbade där resten av dan 👣 Först fixade jag fika till Knutpunkten, sen lunchmusik.

(null)
En fantastisk sångerska som heter Agnes. Jag skötte klockringning, var beredd på att sköta ljudet (vilket inte behövdes, tack och lov), räkning av deltagare och bönen 🙏

Efter lunchmusiken satt jag och pratade med bekanta från Hovsjö. Jätteroligt! De stannade kvar på Knutpunkten dit även en ukrainsk kvinna med ett barn kom idag. Flickan ritade och mamman övade svenska 🧵🧶 

(null)
Idag blev det en Budapest före berättelsen om Jakob och Esau. Sen stick och prat 🧶

Blev kvar i kyrkan till fyra, gick sen över till Herrgården, såg en strömstare nedanför vattenfallet som jag gick ner och tittade närmre på…

(null)
(null)
(null)
Det är första gången jag ser strömstare 🐦‍⬛

(null)

… pratade en stund med "vuxen"-prästen och åkte sen över till Glassvillan och träffade min barndomskompis. Vi firade min födelsedag i efterskott med napoletansk pizza och glass 🍨🍕 Presenter fick jag oxå 🎁 

(null)
(null)
Jättevackert armband från Magnani

(null)
Napoletansk chèvre - fovoriten!

(null)
"Pit stop" med kaffe-, mandel- och karamellglass

(null)
"Less is more" med hasselnöts- och lakritsglass

Efter tre fina timmar åkte vi hemåt. 

På väg till Glassvillan ringde terapeuten och jag fick tid om ett par veckor. När jag kom hem hade jag fått tid för röntgen av höger knä och höft! Helt plötsligt börjar det röra på sig!!!

Lite tv och kvällsnad  på det 👣



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0