Årsmöteslördag

Det blev en bra dag idag 😊

(null)
Syfestivalsarmbandet var på!

(null)
Min tjusiga ametistfärgade agat med kantning i lila metall likaså 💜 

På vägen till Skärholmen hörde jag dels om VMA-meddelandet som skickats ut i Strängnäs, dels om skjutningen i Skärholmen. Inte så kul… 

… men det första roliga som hände när jag kom fram till Mikaelikyrkan var att träffa C, C som jag jobbade med i fyra år för tretti år sen på Missionsförbundet! C öppnade dörren åt oss idag, pratade med knypplerskor och handlade lite på vår köp- och sälj innan hon begav sig vidare. Sååå kul att se henne igen! Vi bytte telefonnummer 📞

(null)
Mikaelikyrkan 

(null)
10 medlemmar var anmälda, vi blev 24! Några hade svarat på uppropet och anmält att de skulle ta med bakat, betydligt fler gjorde det 😅

Många bra samtal, lite bilder till tidningen och ett nytt artikelförslag. På vägen hem stod polisen i vägen vid Skhlm mot Sthlm vilket jag tror kan hända ihop med gripandet av snubben som sköt 🔫 

Under tiden tog maken Bamse till frissatiden jag beställt, och han (hunden) hade fått en riktig makeover. Han blev sååå fin och sååå frusen så nu blir det tröja på ett par dagar.

(null)

När jag kom hem vilade jag en liten stund, sen satte vi fart med middagen. Den nu välmarinerade fläskkarrén blev sååå god på grillen. Jag gjorde sås på trattkantareller från november, rev morötter, sköljde tomater och stekte lökringar.

(null)

Sen blev det bad i tunnan. Maken blev lite yr efter en halvtimme, men jag låg kvar en timme till, lyssnade på rävens rop och njöt av plusgraderna 🦊 

Mjuk och varm i hela kroppkakan 🥰

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0