Biskopsvisitation ✝️

(null)
Det är över ett år sen jag var liturgiskt klädd senast. Så klart en smilar upp sig 😁

Sov tio timmar inatt och det var skönt. Vaknade före väckarklockan, duschade och tvättade håret. Kom till Turinge kyrka vid tio, klädde på mig liturgiska kläder tillsammans med andra vigda kollegor och så hade vi genomgång när biskopen kom. Jag skulle be förbön, duka nattvarden med biskopsadjunkten och dela nattvard med biskopen. Blev oxå tillfrågad om att läsa evangeliet evangelieprocessesion, men kände att jag hade tillräckligt med uppgifter i högmässan så den tog kontraktsprosten. 

(null)
(null)
I procession 

(null)
(null)
Förbön

(null)
(null)
(null)
Nattvard

Efter visitationsmässan bjöds vi på soppa. Måste komma ihåg receptet - tomatsoppa med kokosgrädde kryddad med curry och ingefära 🫚 Rackans het och god 🔥 

(null)  
(null)

Eftermiddagen blev synnerligen lugn. Har stickat och ikväll åkte Tvn på oxå 🧶 Lägger ihop om en stund när Morden i Midsomer slutar. Känns som om jag har möjlighet att hålla mig vaken en stund till 😅

(null)

Min äldsta dotter fyller 40 år idag. Fattar inte att jag varit mamma så länge 😆

(null)
Nyfödd, 25 år och 39 år ❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0