Bubbel och fläsk

Trots att jag gick upp före väckarklockan, eller kanske tack vare, blev jag sen iväg och fick köra som ett jehu. Men jag kom i god tid, en hel kvart före, jag hade tid för röntgen av höger höft och knä kl 8.45.

(null)
(null)
(null)
(null)

Jag kom in på en gång och gick därifrån när jag egentligen skulle varit där, kl 8.45.

(null) 
(null)  
(null)

På vägen hem såg jag sex tranor! Tre strax efter jag lämnat Eskilstuna och tre till vid Härad = vårtecken 🌸

Kom hem till tio och satte mig med föreningsarbete och föreningstidningen 🕙 vilken jag la ihop vid ett 🕐 och gick en kortis med hundarna mellan skyfallen ☔️ 

(null)
Nu går det inte att göra mer förrän jag får sista artikeln som handlar om medlemsmötet 6 april

Värmde lunch och tog fram stickorna 🧶 

(null)
🧜🏼‍♀️

Hann långt på jungfrustjärten men inte så långt som jag velat. Hade lagt en flaska bubbel, cava, på kylning efter makens önskemål 🍾 Han och sonen åkte på båtmässan i Älvsjö idag, men hade blivit riktigt besvikna så maken kom hem redan tidigt på eftermiddagen. När han tog ut hundarna i snöovädret som börjat vina runt knuten stekte jag potatisplättar och fläsk. Maken hade kryddat sitt potatismos med socker igår, så middagen blev minst sagt en märklig smakkombination - söta potatisplättar 🤢 stekt rimmat fläsk 🐷 med lingonsylt 🫐 och bubblig cava 🍾 Man kan prova allt, åtminstone en gång…

Somnat ifrån NCIS och har blivit skickad i säng 💤 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0