Internationella kvinnodagen ☮️

Dagen då denna kvinna sattes på prov. Hur det gick får jag veta nästa vecka…

Imorse öppnade jag mitt paket från Carins keramik. Hon gör så underbara örhängen. Jag hade beställt ett par som jag tyckte passade för vår Drällis-verksamhet på fredagar. Förutom örhängena låg en liten påsk-gåva i paketet.

(null)
På Drällis i Nykvarnskyrkan/Änglagott bjuder församlingen på kaffe mellan 13-16. Kaffebröd får man köpa till självkostnadspris. Jag tyckte örhängena var perfekta för Drällis. Påskkärringen var ju bara för söt 😍 

(null)
Hon hade en baksida oxå 🫣😂

När jag kom tillbaka från morgonaden kvittrade småfåglarna upprört. Maten var slut och det fick jag minsann veta. Jag hann bara in så kom de hungriga domherrarna. Jag tycker fortfarande att det är häftigt när de kommer i flock och sätter sig utanför fönstret! Vi har inga gråsparvar eller pilfinkar ute i vår skog, men förutom blåmes, talgoxe och titor är domherrarna, steglits och stenknäcken vanliga runt fågelmataren så här års.

(null)

Ringde ett par samtal från bilen, fixade lite i Herrgården, plockade med mig utskrifter och kuvert och gick över till Nykvarnskyrkan. Fixade och förberedde lite inför dagen innan jag tog en fika med Änglagottpersonalen innan jag satte mig i mottagningen. Ingen besökare kom och det var väl tur det 🍀 Jag hade fått ett mail ang. innebandymatchen vi blivit inbjudna till 10 april… och nånstans i informationsflödet hade det blivit vääääldigt fel. Matchen går av stapeln 10 MARS! Jag fick rent ut sagt skitbråttom, ringde innebandykontakten och förklarade läget plus flera samtal till kollegor. Under eftermiddagen kunde jag konstatera att jag har så bra kollegor! Två personal kommer till matchen, informationsmaterial är utdraget och färdigt att tas med samt 25 biljetter finns klara att bara hämta! Före klockan slog tolv var min del i detta klart plus att jag kuverterat 120 inbjudningar till frivilliga och förberett lunchbönen. Vi blev åtta idag 8️⃣ 

(null)  
(null)

Drällis blev en fin inledning till helgen, för mig och som jag inbillar mig, flera besökare.

Lagade till crabcakes med apelsinsås när jag kom hem. Jösses så gott.

🏒 Sover 🦐


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0