Långfredag

Sov ut ordentligt inatt. La mig vid tio och vaknade halv nio. Så galet skönt! Fixade disk och morgonsysslorna medan maken gick ut med hundarna, sen åkte jag på långfredagsgudstjänst i Härad.

(null)
Men vad är detta?

På vägen dit fick jag se en påskkärring som flugit in i ett träd. Alltså, underbara människor! Jag var tvungen att vända bilen och köra tillbaka för att titta igen (och fota förstås!) Tack för ett härligt skratt 🤣 

(null)

Gudstjänsten var superfin. Vi var inte många besökare. Jag hade en i bänken bredvid över gången och jag hörde nån röst bakom mig i psalmsången, så kanske tre plus de som jobbade? Eller var det vaktmästaren jag hörde? Det var synd på en så fin gudstjänst! Vi sjöng åtta psalmer à capella och evangeliet utformades som en "pjäs", där ena prästen var berättare, andra prästen Jesus och gudstjänstvärden läste folket, Petrus mfl. Så oerhört bra och fängslande 🤩 

(null)
Härads kyrka, vars äldsta delar är 1100-tal som sen byggdes ut på 1400- och 1700-talet

(null)  
(null)  
(null)
Det var ganska mörkt när vi kom…

(null)
men efter gudstjänsten hade det ljusnat betydligt

När jag kom hem fixade jag lite lunch.

(null)
Räkorna vi inte orkade igår blev mumma på bordet idag. Chips med rödlök, gräddfil och röd rom… frågor på det 😜

(null)
Maken plockade fram brie, kex och vin oxå

Sen sydde jag fast örhänge no2 i en krok och började med nästa🪝 Äntligen är jag riktigt taggad på att ha smyckeskursen!

(null)

Jag köpte en påsktårta från Änglagott i onsdags och vi tog varsin bit till em-kaffet ☕️ Glutenfri passion/mango-mousse 😋 Vansinne att köpa en tårta till två pers men man vet aldrig när man får sällskap… Det är inte synd om oss om vi får äta upp den själv 😁

(null) 

En som preliminärt anmält sig till smyckeskursen i sommar ringde i måndags och frågade lite. Hon berättade att hon gjort julgranar av mönstret Cecilia, det mönster jag just knypplat. Jag blev inspirerad och provade.

(null)
(null)
I brist på stjärnor fick det bli en prästkrage i toppen. Skulle väl inte publicera denna bild egentligen då jag inte fått svar än om det är ok med upphovsrätten. Det vore dock toppen för kursen att visa detta som exempel på inspiration 🎄 

Efter middan gjorde jag ett par örhängen till nästäldsta dottern medan vi tittade på Morden i Midsomer. Jag hade på mig ett par örhängen i frivoliteter i söndags som jag gjorde för läääänge sen när hon var med på  knyppelkursen. Jag lovade några av eleverna att ta med skyttel och garn vid nästa kurstillfälle och visa, och jag lovade min dotter ett par örhängen. Nu är de klara.

(null)
Hon gillar blått 🦋

Ikväll har vi badat tunna och avnjuter nu ett avsnitt av Hawaii Five-0. Snart säng-tajm 🥱




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0