Skärtorsdag

Satt och tittade på fåglarna imorse. Minst femton domherrar, ett par steglits, två ringduvor, koltrasten, hacke, blåmesar och talgoxar… och två bofink! För mig årets första! 

(null)
Ringduvor, steglits och bofink

(null)
Domherrar, koltrast, stenknäck och bofink

Minuterna före klockan åtta sladdade jag in på domkyrkans parkering för att delta i skärtorsdagsmässan 🕗 

(null)
Strängnäs domkyrka 

(null)
Detalj på kyrkväggen 

(null)

(null)
Före…

(null)
och efter förnyelse av vigningslöftena

Jag hade ingen aning om att man i förbönen läste upp varje vigd person i hela stiftet. Det tog lite tid, men var väldigt högtidligt.

(null)
Nattvarden togs i koret

Träffade flera bekanta och blev kvar en stund efter mässan oxå. Sen åkte jag hem via st. Eskils källa 💦

(null) 
(null)
Ansikte, hals (sköldkörteln) och knä💦

När jag kom hem gick jag ut med hundarna. Tussilagon hade blommat ut helt, bofinken sjöng sagolikt och jag såg flera fjärilar, bland annat fyra citronfjärilar och brun flickfjäril 🦋 

(null)

(null)

(null)

(null)
Brun flickfjäril 

(null)
Citronfjäril 

(null)
Bofinken 

(null)
Flit  🐜 

(null)
Vide

(null)
Magnolia

Efter lunch skrev jag förbön till söndag, betraktelse till på torsdag och tog ett samtal. 

(null)

Gick ut med hundarna igen vid halv fem och började med middan. Knyppling och tv ikväll.

(null)
(null)
Ett örhänge till. Denna i lin 📍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0