Löne-torsdag

Även idag åkte Janne och jag på shopping-tur...lönen hade kommit in på våra konton och vi behövde lite småsaker. Vi köpte block, Janne för att anteckna inför sina byggprojekt och jag inför skolstarten, jag hittade nya lakan och en fruktskål på Karlssons igår när jag rusade in och ut för att leta pälsborste till Bamse... men vi beslutade att åka tillbaka i helgen för då är det 20% rabatt på hela sortimentet och vi sparar minst 120kr på  det vi vet att vi ska ha! Men några saker köpte vi ändå för risken var för stor att de skulle försvinna, ett par skor till mig för 99kr vilket var enda paret kvar i stl 37, de sista rosa barnregnrockarna som turligt var i stl 104 och 110 för 35kr resp 70kr till Ängla och Thyra samt lite annat smått och gott. Vi var oxå på Jysk där Janne hittat bord och stolar han vill ha hit till Sanda som matsalsmöbler när vi byggt om, då blir det just inget kök att sitta i, mer ett all-rum. Han hade oxå hittat en ...byrå liksom...
                                       
...den trodde han skulle bli perfekt för att hålla ordning på mina handarbeten... jag blev överförtjust! 270kr för den vita och 400kr för den svarta, vi tog den svarta! Lite leksaker till Ragnar slank ner i korgen på Ö&B.

Hemmavid fikade vi på äppelpaj med bonden som kom förbi och hämtade en rem vi köpt åt honom. Grannen kom förbi med en hundbajspåse fylld av skogens guld:



Efter det har jag ägnat lite tid åt att plocka ögonbryn och klippa naglar... smärtsamt och trist men nödvändigt ;O) Rensat kantareller, diskat och gått igenom äppelpåsarna har jag oxå gjort. Janne håller på att bygga ut kåken. Nu tänkte jag laga laxfjärilar med kantareller till middag... en äppelkaka och en äppelpaj tror jag att jag ska göra oxå, vi har så pass många äpplen kvar och frysen är bara till hälften fylld :O)

                   
                    Dagens outfit: Tunika med resår i "midjan" och leggings från KlädEtta

Kommentarer
Postat av: NettAnn

Oh är den byrån på rea nu?Har haft span på den vita länge nu men jämt tyckt den varit för dyr....måste kolla in jysk.se då!

2011-08-25 @ 19:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0