Livets efterrätt

Vaknade rätt sent idag oxå, vid tiotiden... Konstaterade att Jens kommit hem och sovit i sitt rum. Han ville sova en stund till men Janne och jag gick upp och började fixa. Bella med familj skulle komma över och Rickard skulle hjälpa oss med seg-datorn så vi ville ha rent och snyggt där han skulle jobba. Sånt där är bra för jag tvingades ta mig igenom min "betalda räkningar"-hög och konstaterade att i denna enorma hög fanns endast ett papper jag trodde det kunde vara bra att spara på. Räkningar och fakturor från 2008... det var ju då jag drabbades av "smällen" och det har alltså inte gjorts sen dess. Jag dammtorkade allt och Janne kom efter med dammsugare och skurmopp, underbart! Sen började jag laga fläskfilégryta i långa banor.


                                  

Vid tre kom Linnéa och godisarna som ville hälsa på hos mormor och leka med sin kusin, strax efter kom Bella och hennes lilla familj. Vi började med att äta och sen satte Rickard och Janne fart i källaren.

                
                  En del av vår familj

Jag var omväxlande med döttrarna och omväxlande med barnbarnen... Ragnar fick komma ut och härja en stund oxå. Barnbarnen fick plocka av våra vinbär och äta upp alla smultron de kunde hitta, de tyckte det var jättegott. I övrigt roade de sig så fint på egen hand...


Filosoferar på en gräsplan i området

                       
                        Plockar smultron


Plockar vinbär

                
                 Studerar sköldpaddorna


Efterrätt: glass med grädde, chokladsås, banan och maräng


               
                Ragnar i rosen

Ängla fick ett litet förtroendeuppdrag. Hon är väldigt förtjust i blommor just nu och är dessutom väldigt duktig säger Linnéan... så hon ska få ta hand om trollet Truls som bor i sin koja (plättar i luften) så han klarar sig tills efter semestern. Hon verkade gilla uppdraget! Tillochmed så mycket att hon gick med att fotas tillsammans med blomman och Truls!

            

            
              Trollet Truls som bor i min "Plättar i luften"

Nästa gång ville Justin ta hand om Truls... men vi får se om han kommer tillbaka eller om han får bo kvar i Änglas rum ...

Nu är huset tomt och tyst igen. Jens har tvättat och dammsugit sin bil så det blev så fin och väldoftande. Nu är han och spelar bowling... Bekki har simmat en piratgrotta nånstans i Turkiet idag, nu är hon på klubb. Ska bli skönt när hon berättar mer imorgon på Facebook. Janne försöker sova, det har jag oxå gjort men vi har nog båda sovit väääldigt bra i helgen för vi kan inte koppla av riktigt. Nu är tvättmaskinen snart klar och då ska jag göra ett försök till, annars får det bli lite handarbete. Thyras tröja är klar och ska sys ihop... men jag hoppas kunna somna för denna vecka lär bli lika spännande och intensiv som förra veckan.

Och för dem som sprack av nyfikenhet om vi skulle kamma hem storvinsten igår kan jag berätta att vi håvade in 35 kronor. Fem lotter med fem kronor och en med tio - alla Femman, Triss var helt vinstbefriade!

             

För nu: sov gott och sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0