Baka baka lite....t hundkex!

Igår, jobb som vanligt. Öppet kapell för andra gången och det kändes mer genomtänkt denna gång, kapellet spelade lugn musik och det kom en och annan och satt ner där. Några kortare samtal i församligssalen oxå.

Lite pömsen när jag kom hem men beslutade att baka hundkex iallafall. Bamse fick lite presenter av Monica efter kastreringen, han blev ju rätt dålig av narkosen... men hundkexen har liksom inte blivit! Nu blev det!


                                 

                            
                               Håller koll!


Okejrå, den duger!

                           
                             Vilken tid det ska ta!!! Jag tar en lur!


                          BEN!

                      
                        
                           Mumsfilibabba!

Ragnar var lite sotis men fick hjälpa Bekki att göra muffins instället!



Idag har jag varit ledig och ägnat mig åt lite udda grejer. Jag har fixat ihop min korgbyrå som jag ska ha till mina handarbeten och få lite ordning där:


                
SNYGG VA!

Efter terapin åkte jag till Slakthusområdet där det finns ett lite udda zoo. Jag behöver ett nytt terrarium till sköldpaddorna efter som deras ranglar och i somras gick en glasruta sönder. Åkte därifrån med en ritning och fick en "offert" på 5000 kronor för ett färdiginrett terrarium, måttbeställt, handgjort med alla tillbehöver, 1 kvm! En skitsumma nästan! Jag betalade 7000 för mitt begagnade glasterrarium som inte varit i nåt gott skick sen vi köpte det.



Sen åkte jag till Kärrtorp och köpte ett halsband till Bamse som fröken på Pytteliten rekommenderat... Det såg inge kul ut men jag ska prata med henne... är det ett bra och praktisk halsband på dagis så fine, men det var tråkigt att titta på! Jaja, allt kan inte vara vackert ;O)

Nu tänker jag åka till Pytteliten och fira med alla mattar, hussar och fröknar. Pytteliten jubilerar, fem år sen de öppnade, och det gör det med en liten fest och nån från en hundskola som kanske berättar nåt. Efteråt drar Bamse och jag till landet för att beskåda Jannes framfart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0