Ultraljud och semmel-mek

Morgonen började med total-fasta. Ingen dryck och inget annat heller på 6 timmar och efter en natts sömn blev det ju mer än så. Men jag är avvand från kaffet sen gallstensanfallet så det gick så bra så. det var så svinhalt ute att bilarna kröp fram, det var kö överallt och när jag såg en buss på tvären över gatan strax före Globen gled jag in på en parkering jag brukade använda när jag gick på sjukgymnastik och gick sista biten. Eller rättare sagt, vaggade fram som en pingvin... Snorhalt!



På vägen till ultraljudet ringde jag flygbolaget Apollo. Igår fick jag datum på resan till ökenvandringen i Egypten och istället för att äta glass som jag skrev igårkväll, sökte jag på Apollo och hittade resan för 2500kr drygt. Jag kunde inte få in hela mitt efternamn på deras rader så jag bestämde mig för att ringa idag på morgonen. Men imorse var jag in och kollade igen och då hade resan gått upp med 1500 kronor!!! På vägen till ultraljudet ringde jag upp Apollo som sagt, förklarade läget och fick resan till gårdagens pris. Tjejen blev jätteintresserad när jag berättade vad vi skulle göra där.

                                                  
Ultraljudet då... Ingenting! Absolut ingenting. Allt de hittade var lite för mycket fett i levern... Det finns absolut ingenting på ultraljudet som kan förklara mina gallbesvär. Det fanns inga andra knölar i övre delen av buken att oroa sig för heller... så... nu händer väl inget mer. Jag är nog lika glad för det, slipper operation... antar jag iallafall för det finns ju inget sjukt att operera bort.
                                                                                     
Hem och DRICKA VATTEN och äta frukost och så upp till kapellet. Det var bara en gäst som vågade sig ut i halkan idag. Vi satt fyra personer - två anställda, en ideell medarbetare och gästen - och pratade. Jag hade fixat 16 semmelbullar med tillbehör för att cafégästerna skulle kunna meka sin egen semla, det gick åt sex stycken. Gästen åt två, vi andra varsin plus att husfar fick en oxå. Sen spelade vi "fia med knuff" och knuffade gjorde vi med besked, det blev en tuff omgång! Tog med mig resten av semlorna hem och sa att jag bjöd på det istället för att ta pengar från handkassan. Nu kan Bekki och jag äta fem semlor var ikväll om vi vill :O)



Körde förbi  på vägen hem efter att ha hämtat Bamse. Nu sitter Bekki och målar en porslinsmugg, vi lyssnar på gamla schlagers... men jag tänker gå till TVn och sticka klart hennes socka. Undrar vad jag ska göra sen... virka matta? Sticka mössa till Jennifer? Muddar till kompisens dotter? Vi får se...
                                                                                          


                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0