Härliga regniga dag!

Denna regniga fredag har vi mest tillbringat inomhus. Vi gjorde en kort sväng in till Strängnäs för att kolla om Jannes bil var klar, men det var den inte. Vi fortsatte till Ica och inhandlade lunch- och middagsmat. Sen lockade jag in Janne på Djurmagazinet i Strängnäs för att visa akvariet jag blev så sugen på häromveckan. Jag hittade ju två, ett på Hornbach på 12 liter... men det är för litet, det blir ju ingen fisk i det! Så det andra på 26 liter på Djurmagazinet i Strängnäs.


Djurmagazinet 26 liter                                         Hornbach 12 liter

Men Janne fastnade (till min enorma förvåning) för ett helt annat! Det fanns ett 37-liters uppställt, men Janne la in ett intresse på samma i 74-liter! De ska ringa på måndag om exakta liter, färg och pris. Jag är superexalterad! Tänk om det blir ett akvarium iallafall!!! Och ett mer än dubbelt så stort som jag hoppats på!

                   

Sen åkte vi tillbaka "hem" och bjöd grannen på egenhändigt gjorda räkmackor.



Vi fick oxå hjälp att i en bok söka reda på vad det är för en otroligt vacker buske vi har på tomten...

             

Det är en kinesisk buskpion/trädpion. Jag ska försöka ta bättre hand om den i framtiden!

Har mest stickat och tittat ut på regnet. Bamse är svår att få ut...

                     

Ska lägga mig tidigt och drömma om akvarier!

                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0