Kallhäll, Gustavsberg, Karlstad och Bromma

Har en stund över så jag ska berätta om helgen tänkte jag. Vi kom ju hem från Kanarieöarna natten mot lördag och på lördagen agerade vi jultomtar till fem av barnbarnen.
 
Vi började tidig lördageftermiddag med att åka till Linnéa och hennes familj. Eftersom alla i vår familj firar jul på så olika håll i år så hade jag bokat in helgen för diverse utflykter med julklappar. Sen ett par år tillbaka köper vi bara julklappar till barnbarnen. Meija, Thyra och Ängla fick öppna paketen medan vi var där och vi fick öppna ett paket med en fin foto-väggalmanacka. De ska ha stor-jul sen med Mattias familj så det fick bli en lill-jul med fika och mini-paketöppning.
 
 
Sen for vi vidare till Bellas familj för att lämna julklappar till Justin och Jennifer. Fika och så fick vi beundra kattungarna. Diesel har fått sitt andra kull trots P-piller. I förra kullen behöll de Penny och lämnade bort Memory till en granne.
 
Penny och Memory
 
Nu har Diesel fått en liten Gustav och en Naninen (efter Jennifers Kaninen)
 
 
Senare på kvällen hämtade jag upp Monica och Arto vid Jet i Älvsjö för att avverka första etappen mot Karlstad och Artos dotter Maija. Vi sov över i Sanda, 10 mil av 30 avverkade!
 
Det var kul att få följa med på den resan. Maija är för liten för att pendla mellan Stockholm och Karlstad ännu, så det var jättekul att för första gången få träffa henne som vi förstås räknar in som ett av våra sex barnbarn.
 
 
Efter nån timme lämnade vi mötesplatsen på McDonalds och gick till Wermlands museum där Maija skulle få leka med pappa och bonusmamma. När jag sett var de skulle hålla till trampade jag ner till järnvägsstationen och träffade en kollega som jag lärt känna på diakonutbildningen för 8 år sen. Jätteroliga timmar med rundvandring i den blåsiga stadskärnan och härliga samtal över kaffe och pasta Gorgonzola!
 
Agneta med Fröding i vars sällskap hon är aktiv!
 
Jag kom aldrig iväg till muséet utan Agneta återlämnade mig till sällskapet för en slutfika på Wayne´s Coffe. Och så 30 mil hem, med middagspaus på Pizza Hut i Örebro.
 
50 mil i bil i kroppen under en dag kändes när jag kom hem! Flygresan sitter också lite kvar i ben och rygg. Men det var det värt!
 
Måndagen startade vi i Bromma! Janne hade hittat en bil som blir bra som pendlarbil efter flytten. Han kommer behöva köra runt 13 mil varje arbetsdag så en liten billig Punto som går på diesel inhandlades under förmiddagstimmarna.
 
 
Skinkmacka och zonterapi hos bästisen, småplock och på kvällen hembesök. Vid 21-tiden kom Jens och Sandra med lite julgodis och en jättefin kokbok från Lidl där Sandra jobbar. Jag tror att det är från deras restaurangtest DILL. De är hundvakt åt Bitchen över jul så vi gick en långpromenad med hundarna lösa i mörka skogen.
 
 
Och idag är det julafton, en mörk och regnig dag. En perfekt dag för hemmamys. Jag ska läsa julkorten en gång till, gå ut med Bamse igen och sen åka in till stan för middag på VaPiano i Gamla Stan med Monica och Arto, kanske Jens också följer med. Jag är helnöjd med det!
 
                                           
                                                                       God Jul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0