Målardag!

Trots att jag sov gott inatt så var jag yr imorse. Ont bakom näsan och kill i halsen också... Janne har varit så ruskigt förkyld och jag hoppas fortfarande att jag ska klara mig! Så jag tog det lugnt, gjorde mina morgonsysslor och tog sen ut Bamse på långpromenad i lite lugnare tempo. Jag tycker jag kommit igång så bra med motion och viktminskning så jag har ingen lust att låta bli om jag inte mår riktigt dåligt och det gör jag inte. Tisdag är vägningsdag och jag har gått ner lite till så jag är väldigt inspirerad just nu. Yrseln gav med sig under promenaden, men jag tog en Ipren när jag kom hem.
 
Paus
 
 
Gick in och vilade en stund, värmde lunch och tog sen på mig målarkläderna och gick ner till bodarna. Janne hade jobbat hela förmiddagen med panelen och nu var det dags för honom att åka till jobbet. Jag grundmålade panel som ska skruvas upp under taknocken, grundmålade klart baksidan, kortsidan och nästan hela framsidan på min bod innan färgen var slut... då var det dags att ta ut Bamse. Vi gick bara till brevlådan så Ragnar fick också följa med. Sen satte jag mig att läsa tidningen som grannen kommit in med innan jag värmde middag.
 

Nu har jag legat en stund efter att ha tagit en Ipren till. En kopp thé med mintsmakande sötningsmedel från ett gummiträd som guiden sa var bra mot hosta och förkylning när Monica och jag var i Turkiet har gjort mig sällskap under bloggandet. Nu blir det Bamsenad och tidig säng-gång. Imorgon ska Bamse på invänjning på dagis medan jag gör några ärenden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0