Nu är det klippt ✂️

Bjussar på gårdagens och morgonens haiku:

Det är en särskild klang

när knyppelpinnar

krockar med varann 



I morgongröten 

blandar jag frysta salmbär

Längtar till Gotland 


Har tagit ledigt även idag och hade bokat in rakning av Bamse och klippning och slipning av Ragnar på förmiddagen.

(null)
Nu blommar magnolian

Jag lämnade Rambo hemma med förkylda maken och tog Ragnar och Bamse i bilen. Bamse var inte glad att bli lämnad men desto gladare när vi kom tillbaka.

(null)
Vi hamnade på Hundtrims Facebook-sida

(null)
Trodde först det var en orre, men det var ju en fasantupp!

Ragnar hämtade sig snabbt efter att ha fått klor och vingar klippta, sen åkte jag och handlade innan jag hämtade upp min "nya" hund.

(null)

(null)

Eftermiddagen tillbringades i solstolen och vid spisen. Restfesten är i full gång och idag blev det fiskgryta med saffran och rabarberkräm. 

Min högerhöft är inte rolig just nu, så maken drog igång badtunnan åt mig och här ligger jag nu. Jag ska kravla mig upp nu för jag har saker att göra - föreningstidningen och så har jag fått läxa inför kursstart på onsdag 😇

(null)

(null)
Vi fick besök av en aurora-fjäril i paviljongen, en hona. Har nog aldrig sett en tjej förut. Hanarna är vita och oranga.

(null)
När hon kommit ut flög hon ner till magnolian och vilade sig. Så fantastiskt vackert 🍃🌸🍃

(null)

(null)

I nuet

får jag

vila



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0