Dag 343

Sov länge imorse och när jag vaknade var maken försvunnen. Han hade vare sig lagt sig på soffan eller fastnat på dass. Jag ringde. En sömndrucken make svarade i husbilen! Han hade fått larm mittinatten och jag hade inte vaknat. Det brukar jag göra. Men han hade iallafall fått åka till jobbet och jobba några timmar och sen valt bort att åka hem i det moddriga väglaget och lagt sig i husbilen som står på hans jobb 🚎

Plötsligt händer det:

En tuff liten knopp slår ut

till en blå blomma


(null)St paulan jag fick av en besökare  när jag slutade min tjänst i Hovsjö har redan börjat blomma om


Jag somnade faktiskt om en timme och hade precis klivit upp när maken kom hem. Sova hur mycket som helst verkar inte vara några problem för min del och jag har börjat skylla både värk och sömnbehov på influensasprutan. Mitt på dagen tog jag faktiskt till lipen igen och tyckte jättesynd om mig själv 🕛 "Inte ens jag" orkar allt alltid 😄 Skönt att få gråta en skvätt.


Större delen av dagen har jag suttit i fåtöljen. Har fäst trådar och sytt knappar i babysetet samt stickat på mössan 🧶

(null)

Googlat lite på ditt och datt samt anmält mig till en kurs på Stora Karlsö. Plockat fram min fina julkrubba från Målerås glasbruk…

(null)

… och rullat köttbullar. Det blev varsin köttbullesmörgås till middag. 

(null)

Efter disken stickade jag lite till, sen blev det BADTUNNA! Som jag längtat! Blev tårögd när jag sjönk ner i det varma granvedseldade vattnet💦 Som jag längtat 🥲

(null)

(null)

Nu Morden i Midsomer 🔪🩸 🧶 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0