Torsdag i Hovsjö 💖

Stressen hĂ„ller pĂ„ att montera ner hela mig kĂ€ndes det som imorse. Sov urdĂ„ligt inatt. En halvtimme hĂ€r och och en halvtimme dĂ€r. Att avsluta mitt jobb Ă€r inget jag egentligen vill, men hela situationen blev ohĂ„llbar. De dubbla kĂ€nslorna sliter. Att bli utsedd till nĂ„n typ av syndabock har jag varit med om förr, och det Ă€r mitt val att avsluta innan det gĂ„r sĂ„ lĂ„ngt som det gick förra gĂ„ngen, för nĂ€r folk pĂ„ en arbetsplats börjar patronisera en arbetskamrat och fĂ„ denne att kĂ€nna sig mindervĂ€rdig Ă€r det hög tid att dra öronen Ă„t sig. Det Ă€r symptom pĂ„ en oklar ledning och vissa börjar plocka Ă„t sig av maktbuffĂ©n. Att arbeta med folk som inte tar ett gemensamt ansvar för en uppkommen situation utan roffar Ă„t sig och skyller ifrĂ„n sig, det gĂ„r inte i lĂ€ngden. Jag jobbar vidare pĂ„ mina avslut för att det ska bli sĂ„ bra som det Ă€r möjligt i det som varit, och Ă€r, mitt ansvar. 

Tusen skĂ€l gjorde att jag kom fem minuter försent till mötet imorse. Ännu fler skĂ€l gjorde att jag grĂ€t mig igenom den del av morgonbön jag hann med samt första delen av morgonmötet


(null)Var dag Àr en sÀllsam gÄva


(null)
Blommorna vi planterade i april. SĂ„ hĂ€rligt att se dem irl

(null)
Blomstersmyckat kors

(null)
Blomstersmyckad dörr

(null)

Hursomhelst var det skönt att fÄngas upp av förstÄende arbetskamrater. Klart att det Àr spÀnningar som slÀpper i en trygg miljö.

Efter mötet Ă„kte tre av oss pĂ„ mĂ€ssa pĂ„ Ă€ldreboende. Även om inte alla boende kan komma ihĂ„g mig efter min lĂ„nga frĂ„nvaro sĂ„ var jag sĂ„ vĂ€l medveten om att det var sista gĂ„ngen jag var dĂ€r. Sorg 💔

(null)

(null)

(null)

HovsjögĂ€nget möttes upp för lunch kl 12.00 pĂ„ VW. Vi satt ute i solen och Ă„t bifteki. SĂ„ hĂ€rligt. Sen Ă„kte vi upp till Hovsjö för vardagsgudstjĂ€nst vilken blev sĂ„ fin! En besökare hade bakat en sĂ„ fin kaka, jag fick en blomma och ett nyckelring av en annan
 plus att församlingsrĂ„det avtackade mig med en sĂ„pbubbleflamingo. Ordförande har förstĂ„tt min fĂ€bless för flamingon đŸŠ© 

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag sĂ„g till att fĂ„ en pratstund med alla innan jag satte mig i samtal. DĂ€refter fotograferade jag den fantastiska vĂ€ggbonaden vi fĂ„tt av tokbrodöserna. Vilket otroligt hantverk đŸȘĄ 

(null)

HĂ€mtade hundarna, Ă„kte hem, maken tog hundarna och jag lagade middag. 

Slö kvĂ€ll vid Tvn och en stjĂ€rnklar kvĂ€llsnad 🌟 

(null)
Karlavagnen 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0