Förvandlingen

Förvånansvärt nog var nästan all värk borta imorse efter fallet igår. Knät gör ont och låret har fått sig en sträckning, men allt annat har förvånansvärt nog gett med sig. Tack för all omsorg 🙏

Efter att ha jobbat en stund med föreningsarbete åkte maken och jag iväg. Jag släppte make och hundar utanför svärmor, han skulle efter en fika hos henne promenera till sonen. Själv for jag vidare till frissan. För mig är ett frissabesök inte bara ett besök hos frissan, det är en upplevelse! Som jag berättat tidigare har jag stalkat henne sen vi båda jobbade i Högdalen, jag i Vantörs församling och hon tvärs över torget från kyrkan. Idag tog vi 3,5 timme på oss inklusive kycklingwraps och mycket snack.

Var tredje månaden 

går jag till frissan och där

sker Förvandlingen!


(null)

(null)

Efter avslutat härligt besök åkte jag hem med schampoo, balsam och en liten gåva i en häftig påse plus iskaffe och bulle som hon skickade med mig som färdkost. Som sagt, det är inte bara ett frissabesök, det är verkligen en upplevelse! Och jag vet aldrig hur jag ser ut när jag åker därifrån, men jag har hittills alltid varit mycket nöjd 💝

(null)

Jag åkte hem till sonen och hans familj. Wille och jag byggde Lego tills maten ringde på dörren. Då åt vi tillsammans.

(null)
Det blev ett hus med tre väggar och brandmän på taket!

(null)
Ella sitter med foten på bordet, precis som hennes far gjorde i den åldern 😄

Maken och jag tog varsin kebabpizza, men med facit i hand hade det räckt med en. Jag tror att de hade lagt på all kebab de hade kvar innan stängning och jag orkade bara hälften 😥

Vi körde hem vid halv tio i snöovädret 🕤 Det var inte mycket bilar ute och det var ju skönt. Nu sitter vi iallafall inne i värmen och ska strax krypa i koj. Jag har fyllt fågelmatarna till brädden och "spillt" på marken. Både fältharen och råbocken kommer på besök om natten.

🦌 Godnatt världen 🐇 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0