Emojidagen 😃

Även Dagen för vĂ€rldsomfattande rĂ€ttvisa ⚖ Lite kul att kika pĂ„ den dĂ€r sidan och se temadagarna 😁 Inte för jag vet vad de ska vara bra för đŸ€” men endera dagen blir jag kanske upplyst💡 

Det hĂ€nder att Bamse kissar inne pĂ„ nĂ€tterna 🌌 Pga urinstenarna fĂ„r han en specialkost som Ă€ven gör att han dricker mer🚰 vilket Ă€r delvis meningen för att spĂ€ ut urinen och minska stenbildningen đŸȘš Imorse nĂ€r jag gick upp sa han till att han ville gĂ„ ut direkt đŸ¶ sĂ„ jag började med morgonaden vilket vanligtvis Ă€r den sista av "morgonsysslorna" đŸ‘ŁđŸŸđŸŸ VĂ€nder man pĂ„ vanor man gör pĂ„ rutin mĂ„ste man börja tĂ€nka đŸ€” Fick hundarna nytt vatten❓ Gav jag fiskarna mat❓Man blir varse hur man fungerar❗pĂ„ bĂ„de gott och ont 😄 NĂ„, det gick förmodligen vĂ€gen tillslut 🍀 och gjorde det inte det Ă€r jag lyckligt ovetande 😁

Disken brukar jag alltid ta sist 🔜  sĂ„ Ă€ven idag đŸœïž DĂ€refter började jag bocka av listan ✔ som jag idag bara haft i huvudet đŸ‘”đŸ» Jag tog fram 150gr smör i en bytta och lĂ€t det bli rumsvarmt medan jag Ă„kte till Lillstan 🚙💹 DĂ€r slĂ€ngde jag glas đŸŸ köpte vaniljglass 🍹 men mitt huvudsakliga skĂ€l till att Ă„ka till stan var att tanka ⛜ DessvĂ€rre var automaterna pĂ„ "min" mack stĂ€ngda och grannmackens diesel var 2 kr dyrare per liter sĂ„ jag Ă„kte hem i nĂ€stan oförĂ€ttat Ă€rende 😱

(null)

SĂ„g det mörka molnet ovanför vĂ„rt hus sĂ„ jag tog en glasbytta och rusade ut till hallonbuskarna đŸŒ§ïž Men regnet hann komma och piskade mig ordentligt pĂ„ ryggen dĂ€r jag envist stod kvar i buskarna för att fĂ„ ihop en lagom mĂ€ngd hallon i min bytta 💩 Jag fick ge upp och springa upp till huset đŸƒđŸŒâ€â™€ïž PĂ„ trappen i ösregnet satt en hopkrupen Rambo đŸ„ș Han var genomsur och alldeles olycklig 😱 Han mĂ„ste ha gĂ„tt ut för att kolla vad jag gjorde och jag hörde ju att dörren blĂ„ste igen đŸšȘ NĂ„vĂ€l đŸ€·â€â™€ïž vi gick in och torkade đŸ§»

(null)

(null)

Gjorde smuldeg pĂ„ det nu rumsvarma smöret och la smulorna Ă¶ver hallonen đŸ„§ StĂ€llde in den i kylen đŸ„¶ 

(null)

Regnet upphörde sĂ„ vi gick vovvenad igen đŸ‘ŁđŸŸđŸŸ

(null)
Stenen som ser ut som en fisk 🐟 Idag fick den simma lite i regnet  đŸŠâ€â™€ïž 

(null)
Kamoflerad rapsfjĂ€ril 

(null)
En av de fÄ daggmaskar jag sett i Är

Vid halvtretiden hĂ€mtade jag upp grannarna ⛜ tankade och körde upp dem till Arlanda ✈ De ska Ă„ka till Dubai och jag berĂ€ttade om den fantastiska utsikten vi hade frĂ„n planet nĂ€r vi flög hem frĂ„n Thailand i vintras đŸ‡č🇭 Palmön och Dubai var fantastiskt att se frĂ„n ovan 🇩đŸ‡Ș 

(null)

(null)

Maken och jag var med pĂ„ en bussresa i UAE i maj 2017 och var dĂ„ ute pĂ„ Palmön đŸïž Fantastiskt att se det frĂ„n ovan och det Ă€r dit grannarna ska nu ✈ Skickade ovanstĂ„ende bilder till dem 📾 

Körde via Rotebro och Pizza Hut 🍕 Det Ă€r den enda pizzan maken gillar sĂ„ kör vi förbi Rotebro eller Botkyrka hĂ€nder det att middan hĂ€mtas dĂ€rifrĂ„n 😋

(null)

(null)
10-bitars half and half 🍕 Supreme och pepperoni lovers  đŸ’˜

Vi Ă„t tillsammans innan han körde ner till bĂ„ten och mekade đŸ›„ïž jag sjönk ner i fĂ„töljen vid Tvn đŸ“ș  

Nu har Johan Falk fĂ„ngat mördaren och jag har gĂ„tt sista vovvenaden đŸ”ȘđŸ©ž Njuter en stund av den ljumma natten i paviljongen ⭐✚




Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0