1 juni

Rosa och fnasig 

Den speciella doften

… tretti år sen idag


Tio över tre, för trettio år sen, blev jag mamma för fjärde och sista gången. Jag var tjugonio år. Häftigt att tänka tillbaka på åren som gått.

(null)

Idag för sju år sen var jag med vid mitt femte barnbarns födsel. Vilken ynnest.

(null)

Dagen ägnade jag liggande med föreningsarbete. Ett nytt nummer av föreningstidningen och ett 30-årsjubileum är i antågande. Ljumskarna gör ont på nätterna, ryggen på förmiddagen men framåt kvällen är smärtorna överkomliga 😳

På eftermiddagen gjorde jag mig klar för att åka och möta upp maken. Precis när jag skulle åka hörde han av sig. Ett rör hade sprungit läck och han visste inte om han skulle komma ifrån jobbet överhuvudtaget, så jag tog hundarna i bilen körde själv upp mot huvudstaden. Först Hagsätra där jag köpte blommor på Hagis. Sonen mötte upp mig där och hämtade påsen med Duplo.

(null)

Sen vidare mot Älvsjö bageri som lagt undan en Dark Dream.

(null)

Gick en sväng med hundarna utanför dottern innan svärsonen kom ner och mötte mig i porten. Han fick hjälpa sin gamla svärmor att bära, det blev för trassligt att försöka gå upp tre trappor med koppel, tårta, väska och buketten 💐 

Dottern blev överraskad, vilket var meningen, och kvällen blev lyckad. Hennes svärmor var oxå där och maken kom efter en stund.

(null)

(null)

(null)
Mitt yngsta lilla hjärta 🫶 

(null)
Vi hade skramlat till en resa med Viking till spahotellet i Nådendal 🚢💦

Svärsonen fixade middag och vi tog tårtan som efterrätt.

(null)

Vi åkte hem strax efter åtta eftersom svärsonen bjudit vår dotter på en överraskningsresa. Redan kl 6 imorgonbitti lyfter planet mot en långhelg i Grekland ✈️ 

Ikväll testar jag nya medicinen mot nervsmärtor. Nu kan det visserligen ta upp till ett par veckor innan den hjälper, men hoppas ändå få sova bättre inatt 🥱

❤️ Grattis Bekki och Edwin 💙



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0