3 juni

Solen bränner hud

Huden antar kräftröd ton

medan göken gal


Nej, den haikun var faktiskt inte dagens. Jag tjuvstartade lite i maj ifall jag inte skulle hinna/ komma på något nån dag under juni.  En sån tog jag idag.


Vi gick upp vid sju och åkte iväg till nästäldsta dottern på förmiddagen. Vi skulle hjälpa till med deras flytt. På väg dit hamnade jag i något så otippat som en rullskidetävling‼️


(null)

😄


(null)

Väl framme glömde jag förstås värkmedicinen i min bil som stod kvar vid huset, medan jag själv hängde med till lägenheten och bar upp två stolar…


(null)

… sen blev jag helt sittande 😩 Nu är det verkligen inte roligt längre! Men maken, sonen och dotterns båda andra halvsyskon klarade sig bra utan mig.


(null)
Bamse och Rambo var suveräna lasbilsvakter! 

(null)Dottern fick sin dragkrokskompis🦉

(null)

(null)
In progress, men det saknades förstås lite skruvar och muttrar 🔩 I vilken kartong ligger dom liksom 🤔

(null)
Bra balkong-provare 

(null)
Sån stil han har…

Efter några timmar hade jag fått mina värktabletter och begav mig till min äldsta dotter. Här har det stekts pannkakor och dresserats hundar‼️

(null)

(null)

(null)
"Pannkakskorv med syltketchup"

(null)
Sitt, ligg, tass och dansa kördes det hårt med

(null) 

Jag fick oxå ett litet paket med ett stycke tyg och några nålar 🪡 Hmmm, vad skulle det kunna bli? 🤔

(null)

Efter nattningen satt äldsta och jag och pratade en stund. Mys 🥰 Maken och sonen har sjösatt båten.

(null)

(null)
Makens bilder

Hoppas vi kan ut och åka nästa helg 🤞

Och sonsonens apa blev tydligen en succé 😍

(null)
Bild från svärdottern 

Sistanaden är gjord, vovvarna och jag är nerbäddade på soffan 🥱


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0