Sista lördan i maj

… hängde jag med sonen och hans familj till Parken Zoo. Det blev en härlig dag, lagom varmt, inte jättemycket folk och hyfsat många djur igång trots tidigt på säsongen.

(null)

(null)

(null)

(null)
Alpackor

(null)
Alltså, får och min son har nåt speciellt band 

(null)

(null)


(null)
Fossa 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Dvärgflodhästarna har fått en unge 😍

(null)

(null)
Jaguarerna

(null)
Axolotl

(null)
Vi tror vi ser jätteutterns ansikte… 🦦 

(null)

(null)
Kapybara

(null)
Noshornsleguan

(null)

(null)
Sydlig tamandua

(null)
Skäggagam

(null)
Åååhhh, en grekisk sköldpadda, som min Esmeralda 💔

(null)
Herr Nilsson

(null)Tvåfärgad tamarin

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag köpte varsin apa åt mig och barnen. Egentligen skulle väl föräldrarna fått nåt oxå, eller istället, som lyckats hålla reda på två småbarn och en farmor som försvinner stup i kvarten 😅

(null)

Maken hade förberett grill och smashed potatoes till middag, sen blev det förtidig morsdagsfika med kladdkaka och glass 🍨 

"Småfolket" åkte hemåt vid halv tio 🕤 Vi hade förberett så de kunde sova över… och nu funderar vi på om vi ska campa i husbilen (på tomten) ändå eller om vi ska krypa ner i renbäddad säng. Ibland är det svårt att välja 🤔

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0