Finväder

Blev en himla trevlig morgonpromenad. Grannen med Bamses pappa väntade in mig och vi gick gemensamt mot elgatan där vi mötte en annan granne som tog vi tog sällskap med tillbaka. Solen sken, vårens fåglar höll serenad och vi pratade om allt från ringduvor och ugglor till översvämningarna i området 🕊️💦 Utanför vårt hus stannade ett äldre par upp och pratade bort en stund och när jag lämnat in hundarna och skulle mata fåglarna kom ännu en granne förbi med sina stavar och var lite pratsugen. Så mycket folk har jag inte träffat här på hela vintern ❄️ 

Jag sjönk ner i fåtöljen jag dragit fram till fönstret och fortsatte med stickningen 🧜🏼‍♀️ pratade i lite telefon 📞 och väntade på att maken skulle komma hem 🚙💨 Han har varit borta ett par dagar och besökt båtmässan i Helsingfors 🛥️💦 När han hälsat på pappiga hundar gick han ut och började göra iordning badtunnan 😍

När det blev dax igen gick vi ut med hundarna tillsammans. Supermysigt 🥰

(null)Salixen sträcker sig mot ljuset och har faktiskt t.o.m börjar knoppa 🌱 Månen är lite mer än halv 🌓 

(null)Soooolen 

(null)

(null)
💋

Maken fortsatte greja med badtunnan, jag fixade kaffe, vattnade blommor, sen blev det tv och stickning 🧶 

(null)
De tre rosorna från december har börjat vissna, men en ny har börjat blomma 🌹 

(null)
Sockerärtorna har börjat gro nu

Restfest till middag. Värmde pannbiffar från i torsdags och gjorde ärtmos på ärtorna som blev kvar från samma tillfälle, rev morötter och gjorde svampsås på den sista grädden/créme fraîchesen. Toppade med utgångna oliver från i julas 🫒 och kollade med flit inte utgångsdatum på lökringarna. 

(null)

Kvällen bjöd på 1,5 timme i badtunnan under en stjärnklar himmel med både kattugglans läte och flertalet stjärnfall. Jag har njutit som bara den!

(null)
En vecka till fullmåne 🌕 

Förkylningen då? Jotack! Det är täppt och hostigt, men när jag är ute är det lite lindrigare. Och jag har inte behövt sova middag idag‼️Inget jobb imorgon, fortfarande ett frågetecken på knypplingskursen imorgonkväll och en ledig måndag. Sen hoppas jag att årets förkylning är till ända ☺️









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0