Är du pensionär?

Måndagar är som regel min lediga dag men imorse gick jag upp före tuppen 🐓 (eller enligt Wille är det "kycklarna" som säger kuckelikooo 🐮) klädde på mig och gick ut med hundarna strax efter fem 🕔 Luften var kall och klar, kattugglan hoade i skogen ovanför vårt hus och fick svar (!) från en dunge inåt byn 🦉 Jag kommer aldrig glömma det året i juni då vi hade kattuggleungar på tomten. Små skuttande dunbollar. De har ett väldigt speciellt läte när de påkallar föräldrarnas uppmärksamhet 🦉 När jag kom in igen tog maken hundarna i bilen och åkte till dagis och jobbet, jag gjorde mig klar för avfärd mot dottern som ville ha sällskap till gyncancerläkaren som hade varit rent ut sagt skit-idiot-dum förra gången 🚙💨 Idag var han 500% bättre, sa dottern, även om det grabbigt överlägsna fanns där som en klangbotten i hans attityd. Det är åt h-e att man ska behöva ha nån med sig i en utsatt situation 😡 

(null)

Det viktigaste var dock att det inte fanns några spår av cancer kvar. Kontrollerna kommer att fortsätta i ytterligare 4,5 år. Vi andades ut efter den dubbla anspänningen - träffa läkaren med skitattityden och beskedet - sen åkte vi och åt lunchbuffé. Jag blev lite ställd när kassörskan frågade om nån av oss var pensionär…? Frågorna rusade genom huvudet för hon kunde ju inte gärna mena att min dotter ser ut att ha den åldern inne 😳 Så förlikade jag mig med att pensionärer idag kan se väldigt unga ut och svarade nej på hennes fråga. Jag lär ju få vänja mig vid frågan för inom ett decennium är jag faktiskt pensionär, om jag överlever vill säga. Men nästa gång ska jag svara ja och hoppas att de inte begär leg 😂

(null)
Schnitzel, orientalisk köttgryta, kalvfrikadeller och lite pizza på det 🍕 

Vi åkte hem varochen till vårt. 

Jag köpte varsin sådd-låda åt mig och sonen i torsdags som födelsedagspresent åt oss. Han har gröna fingrar och gillar att odla så jag tyckte det var en kul present. Han har drivit upp allt från tomater till meloner 🍅 🍉 Han fyllde år i  tisdags och jag i fredags så när han körde in oss till båten bad jag honom ta upp bägge lådorna till sig, så dem och ta med sig min låda till mig vid tillfälle. På överraskningen i lördags tog han med sig båda lådorna osådda. Kanske tänkte han att vi skulle hinna så tillsammans vilket förstås hade varit jättekul… Jag hade köpt sex påsar frön och tänkte vi kunde dela på majs, sockerärter, gula och röda vildtomater, paprika och basilika 🌿 Hursomhelst blev lådorna kvar hos mig nu så idag sådde jag båda och ställde dem så ljust det går i vardagsrummet.

(null)
Oj så sött ☺️ 

(null)men bricketterna började svälla åt alla möjliga håll. Vi får se hur det slutar!

Jag provade piggeskorna som maken beställde förra veckan och som han hämtade ut igår, de passade perfekt. Jag har stl 37-38, men förra vintern fick jag lära mig på en skoaffär att vinterskor gärna får vara ett par nr för stora. Det gör att man fryser mindre! Maken hade beställt ett par stl 40 och i dem fick mina korta breda ankfötter lätt plats med gott om vicka-på-tårna-plats/tjocka sockor. 

(null)

Sen tog jag fram stickningen 🧶 

(null)

När maken kom hem lagade jag middag, diskade och fortsatte att sticka 🧶 

(null)
Buketten jag fick via Burges av väninnan i Örebro ❤️

Hade tänkt prova piggeskorna på kvällsnaden men maken tog den och skickade mig i säng. Jösses så trött jag är…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0