Nyårskrönika 2010

Nyårskrönikor är väl lite kul? Skrev en förra året och tänkte att ... summera dagarna som går är aldrig fel. Detta blev resultatet! Massor är säkert glömt och en hel del får utgå eftersom det inte får plats... men i stora drag: SÅ HÄR BLEV 2010.

Januari började detta år oxå. En ganska dramatisk början då mammas väninna dog i hemmet. Justin fyllde tre år. I mitten av månaden fick jag åka ambulans till sjukhuset med ryggsmärtor. Det visade sig senare vara diskbråck och det var tråkigt... men samtidigt vore det för ruskigt att ha så ont om det inte var nåt på riktigt... Rehabiliteringen blev lång och segdragen.



Februari gick den med. Jens fyllde 19 år. En fantastisk resa till Gran Canaria med Janne och Monica. Firade min födelsedag på minigolfbanan och den stora grejen var väl dels att jag kunde åka med min trasiga rygg ... och dessutom bestiga ett berg med kryckorna! Dessutom bröt pigmentsjukdomen Vitiligo ut under GC-resan samt Monica och jag skaffade oss varsin tatuering till. Vad vore livet om det inte gick att levas? I slutet av månaden åkte jag och Linnéa med hennes döttrar till Oslo och hjälpte Monica flytta hem efter två år i utomlands...



Mars var ännu en sjukskriven månad på kryckor och med korsett, men båtmässan gick vi på och handarbetade gjorde jag i massor. Mest frivoliteter och stickor, men även lite annat. Linnéa fyllde 25 år och Monica fyllde 26 år. Monicas planer att flytta till Skottland för en period sket sig så hon fick ett rum hemma hos oss tillsvidare. En liten individ som föddes var Bamse, men då var det fortfarande otänkbart för oss att skaffa hund... tänk så det kan bli!



I april firade vi att Janne fyllde 50 år och det firade vi på "Röda Caféet". Jag började arbetsträna igen...



... och årets jungfrutur med båten gick till Aspö där vi firade Valborg.



I maj hände massa mera skoj. Bamse flyttade hem till oss, pappa fyllde 75 år, Thyra fyllde 1 år och vi var på ko-släpp i Kårsta, Bella fyllde 25 år ...



Sommaren kan jag väl klumpa ihop genom att säga att den var lång och härlig. Bekki fyllde 17 år, vi åkte en del båt, vi var på Sanda, jag åkte ner till Vadstena och knypplade en vecka. I augusti tog vi båten över till Kökar då Jannes bror gifte sig därute. Vi tillbringade oxå en vecka på Gotland.




September, oktober och november har varit ganska lugna månader. Inget särskilt har hänt. Jag började plugga teologi i september, Ängla fyllde 3 år i oktober och hösten har präglats av plugg och att acklimatisera sig som hundägare. Rebekkas kille Teimor har gjort sitt inträde i familjen oxå.

               

Nu i december har Janne och jag varit på Lanzarote. Det var skönt att få lite sol i vintermörkret. Vintern är ju fantastisk i år, men jag har med åren blivit mer och mer beroende av dagsljuset för att fungera så resor söderöver hoppas jag blir en vana så här års.



Mina föräldrar har firat sitt guldbröllop, alltså 50 år som gifta!!! ... och det är ju fantastisk!!!

                          

Julaftonen har vi firat i lugn och ro härhemma, nyårsaftonen är här nu och jag och alla barn och barnbarn kommer att fira hos Bella. Tyvärr jobbar Janne... både eftermiddag och natt... men imorgon på nyårsdagen hoppas jag få rå om honom en stund på eftermiddagen. Varför berättar jag imorgon :O)

Nu önskar vi er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Tack för en jättefin krönika! :-)

2011-01-01 @ 21:16:12
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0