Askonsdag

Så kom Valentin med förkylning 🤧 Det är ingen ny snuva egentligen för jag har haft känningar i halsen, öronen och bakom näsan sen före begravningen 🦠 Min teori är att nu, när allt är "över" - begravningjordfästningkryssning och besöket med dottern hos cancerläkaren - så kopplar kroppen av och släpper ut det 🦠 Snoren rinner, öronen hotar att sprängas och halsen kittlar fram hostattacker 🦠 Inget i närheten av förra årets influensa, men tillräckligt illa för att jag inte vill gå till jobbet 🦠 Dels för att kurera mig, dels för att inte smitta andra 🦠 

(null)

Drog fram fåtöljen till fönstret. Ville se både dagsljuset och fåglarna vid matningen. Överraskades av en svart katt som kom upp på altanen och tittade in 🐈‍⬛ Den försvann in under trappen 🐈‍⬛ Jag antar att den är dennes skitkorvar jag får plocka på tomten för det är alldeles för långt från vägen för att jag ska tro att det är hund 💩 

Stickade lite 🧶 Pratade lite i telefon 📞 Satt mest bara och glodde 😳 Gick ut några vovvenader 👣 🐾 🐾 

(null)

Beställde några örhängen för att "trösta" mig 😜

(null)
 
Beställde oxå två nystan ullgarn, dark apple och saffron, för att kolla om färgen är lika fin i verkligheten, men oxå för att testa stickfasthet 🧶 Vill sticka en finkofta, inspirerad av vänner som stickat fina koftor/tröjor 🧶 Döm om min förvåning när jag 50 minuter efter att ha lagt ordern fick meddelande från Postnord att de registrerat ett paket. Ytterligare 1,5 timme senare var paketet inlämnat och på väg ❗️ 

(null)

Stekte bacon och testade att göra morotsrösti när maken kom hem 🥓🥕 Stickade en liten stund till efter disken, men la ner. Ögonen bara rann och orkade inte mer.

Maken skickade mig i säng och tog hundarna ikväll oxå... och ingen askonsdagsmässa blev det 😢



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0