Askonsdag

Vaknade halv fyra imorse 🕞 Inte alls kul. Tankarna for runt. Valde att gĂ„ upp med maken vid fem för varför ligga och vrida sig? Gick igenom mailen innan jag Ă„kte och var pĂ„ jobbet före Ă„tta. Mailade och pratade i telefon till det var dax för morgonbön pĂ„ cafĂ© Ragnhild och diakonimottagning. Klockan tolv sprang jag över gatan och lunchavlöste vaktis i kyrkan en timme. Fick sĂ€llskap av en kvinna frĂ„n Libanon som berĂ€ttade om sitt liv. Vilken ynnest att fĂ„ ta del av ❀ En man frĂ„n Noha kom pĂ„ brandsskyddsinspektion och jag kunde slĂ€ppa in honom överallt utom pĂ„ ett stĂ€lle. Jag var upp pĂ„ orgellĂ€ktaren för första gĂ„ngen 😄

(null)

Strax efter ett plockade jag ihop mina pinaler och Äkte upp till Hovsjö, slÀngde i mig lunchen innan det var dax för askonsdagsmÀssa.

(null) 

(null)
Aska frĂ„n fjolĂ„rets palmblad pĂ„ palmsöndan đŸŒŽ 

Samtal och dĂ€refter hjĂ€lpa tvĂ„ damer som passade pĂ„ att knyppla lite nĂ€r kyrkan Ă€ndĂ„ var öppen ❀ NĂ„gra telefonsamtal pĂ„ hemvĂ€gen och en hamburgare som kom upp igen. Dax att tĂ€nka đŸ€” 

Godnatt vĂ€rlden 




Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0