Livets dubbelheter

Idag fyller mitt nästyngsta barnbarn två år. Idag hade vi begravningen för min pappa. Idag fick min mamma träffa sitt yngsta barnbarnsbarn för första gången. En mischmasch av händelser och känslor, det där som kallas livet.

Gjorde mig en extremt lugn morgon. Lämnade hundarna på dagis vid halv tolv, tankade och hämtade upp äldsta dottern och hennes barn. Vi åkte tillsammans in till Allhelgonakyrkan. 

(null)
(null)
Vi gick in på gården på Helgagatan 36. Här bodde min mormor och morfar, här växte min mamma och hennes syskon upp. Här hängde pappa jättemycket. Mamma var 16 och pappa 18 år när de träffades.

Sen gick vi över till kyrkan. Vi var en timme tidiga, men jag hade behov av att få hänga där, låta tårarna rinna och vänja mig.

(null)
(null)
(null)
Skruven som tog i snett såg exakt ut som förra måndan…
  
(null)
Mamma träffade Malcolm för första gången 💞

(null)
(null)
(null)

Det blev en väldigt fin begravning. 80-90 pers varav tio barnbarnsbarn mellan 0-16 år. Jag fick läsa några bibelverser mamma ville ha. Fick djupandas när gråten vällde upp, men jag fick fram orden.

(null)
Fil.3:20-21. Luk20:38. Upp.1:17 från "var inte rädd". Matt.25:21.

Hade svårt att lämna pappa i kyrkan så jag hängde kvar tills han blev förflyttad ut i bilen.

(null)
(null)
(null)
(null)

Sen åkte vi vidare till Enskede Värdshus på eftersits.

(null)
(null)
(null)Smörrebröd och frukttårta

Kom sist ifrån värdshuset oxå. Trevliga möten med kusiner. Körde tillbaka äldsta dottern och hennes barn och började den långa vägen hem. Yngsta dottern ringde. När jag kom hem ringde sonen. Kvällen har jag ägnat åt att titta på bilder i tystnaden. Maken fick åka på jobb. 

Nu ska jag ta mig ut med hundarna. Håret och huden doftar ännu av olika parfymer och rakvatten efter alla kramar…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0