Nyårskrönika 2011

Tredje gången jag skriver nyårskrönika på bloggen. 2009 och 2010 finns här, tidigare år skrev jag på Lunarstorm son inte längre finns... men jag drog faktiskt ut dem på papper innan den sajten försvann. Nå, här kommer året:

Januari
Janne och jag firade vår 20:e förlovningsdag med fika på Heron den 1 januari. Inte så romantiskt, men vi är inte så romantiska av oss, vi trivs bra ihop. Justin fyllde 4 år. Månaden bestod mest av plugg, hade både en hemtenta i religionsbeteendevetenskap (typ) och en omtentamen i hinduism/buddhism. Båda tentorna gick bra och vi kunde njuta av en X med Siljas Galaxy. Vi påbörjade oxå en flyttstädning som vi sagt får pågå tills vi flyttar på riktigt... vilket kan bli närsomhelst.

Februari
Jens fyllde 20 år och det firade vi på Koh Panghan.


Jag fick konstaterat att mina smärtande fötter beror på kronisk hälseneinflammation och kärlinväxter i hälsenan. Jag har faktiskt inte gjort någonting åt det ... på hela året... Men jag fyllde 47 år och fick härliga presenter - en chokladinpackning och fishspa... och vår fina lilla Drutten dog, sista marsvinet...

                  

Mars
Månaden förflöt med händelser som att Monica fyllde 27 år, Linnéa 26 år, mosters begravning, förhandsvisning på Hair, biobesök, frissabesök och plugg, plugg, plugg förstås. Men i slutet av månaden for Linnéa och jag iväg till Paris på en försenad 25 års-present till henne. Det var grejer det!



April
Våren gjorde äntligen sitt intåg efter 5 månaders kyla och snö. Jag började inkassera mina födelsedagspresenter. Först en dag på Rådmansö med chokladinpackning i Änglarum, senare fishspa på Östermalm. Vi tillbringade en del tid på landet och jag knypplade övningsspetsar inför sommarens knypplarveckor i Vadstena, Bamse kasterades och vi gjorde premiärturen med båten, påsk på Aspö och Monica flyttade från oss efter ett drygt år.




Valborg firades i Kallhäll!

Maj
Thyra fyllde två år, Bella 26 år, Janne och jag hade en fantastisk vecka på Mallis. I övrigt hände väl inte så mycket mer. Vi var lite på landet, Jens köpte bil och jag pluggade hårt inför slut-tentorna.

              
                 Cala d´Or

Juni- juli
Bekki fyllde 18 år vilket firades på Jensens Böfhaus.



Janne jobbade rätt mycket på Sanda med altan och panel, jag gjorde mina sluttentor och innan jag började jobba åkte vi med båten till Birka och njöt en helg.



Jag började jobba efter studieledigheten , var på fishspa med Lotta, firade midsommar på landet med grannarna och vännerna från Örebro, sen bar det av till Vadstena på knypplarveckor och jobbade därefter ett par veckor till.


                            

Augusti
... blev en spännande månad! Jennifer föddes flera veckor för tidigt så vi åkte hem från sjön för att besöka henne. Janne och jag hade planerat en månad på sjön med vi fick bryta eftersom jag stukade foten riktigt fult.




Men jag kom iväg på kickoff med jobbet i slutet av månaden iallafall.

September
Knypplingen började liksom en kurs i ikonmåleri som jag anmält mig till. Jag kunde inte släppa teologiplugget så jag började två kurser, varav jag hoppade av den ena men fortsatte uppsatskursen. Bamse började dagis vilket varit en upplevelse i sig, att ens hund har ett socialt liv som man inte är 100% delaktig i...!



Månaden förflöt med barnvakteri, jobb, plugg, ikonmåleri, knyppling osv osv och övergick i ...

Oktober
... som blev lite av en djurmånad. Först var jag på ReptilExpo och Husdjursexpo, sen dog lilla älskade Kautchuk, jag var på etologikurs på Kolmården och fick bla komma in i varghägnet samt så gjorde Bekki och jag en insats och målade om djurens rum. Men förutom alla djurupplevelser fyllde lilla Ängla fyra år!

                

November - december
Ja, några händelser värda att nämnas är Jennifers dop och resan till Fuerteventura i november och resan till Örebro i december. I övrigt har livet tuffat på. Och säkert har jag glömt massor men samtidigt går det inte att berätta allt i ett blogginlägg, detta får vara ett axplock ur livet 2011.

Ikväll har Janne och jag firat själva, men mer om det i nästa blogg. Alla barnen är hos Bella, liksom förra året, och jag vet att de har kul!

Nu... GOTT SLUT och GOTT NYTT ÅR!
                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0