Krusbäsplockning på Gson Hill



Däruppe... på den otillgängliga klippavsatsen långt över takåsarna på Gson Hill finns en oemotståndig krusbärsbuske. Idag har jag trotsat tyngdlagen och kämpat mig dit. Jag fick ge upp på halva vägen för det gick inte för en överviktig tant att vräka sig upp på klippavsatsen. Utan förtjänst var inte den avbrutna bergsbestigningen för jag hittade en deciliter smultron på "vändplanen". Skam den som ger sig, jag gck runt huset och provade andra vägen. Uppför hela Gson Hill och sen glida på den våta, hala mossan ner till den attraktiv busken. Hah! Det blev 7 dl krusbär och 1 dl smultron som imorgon ska bli en smarrig smulpaj!

Det har blivit lite för sällan denna sommar som vi njutit av denna del av tomten, nästa år får jag ta igen det. Kolla tallarna, vitmossan och ljungen, det är så vackert häruppe på Gson Hill!!!


Kommentarer
Postat av: Snurran

Yes! Det är rätta takter! :-D

2009-08-15 @ 22:55:28
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0