Tisdag idag!

Somnade tidigt igår igen. La mig vid före åtta, trots att jag så gärna velat hälsa på min äldsta dotter som skulle sova här...men jag orkade inte hålla mig vaken. Bekki var uppe och släppte in henne.

Gick upp halv sju imorse. Skulle delta i morgonmässan och ville hinna läsa igenom förbön och prata med prästen innan. Det var ett otroligt vacker himmel när jag kom till jobbet... Försökte fota kyrktuppen, men det blir ju aldrig lika bra som i verkligheten.

Morgonmässan gick bra, det var kul att få dela vinet med tanke på hur dålig jag var första gången jag kom till jobbet och deltog i en mässa. Jag skakade som ett asplöv då... nu kunde jag hålla kalken stadig och stå upp och läsa förbön. Känns så gott att det går åt rätt håll.


For förbi zoo på hemvägen och hann precis möta Monica och Bekki i dörren. De skulle på hemligt uppdrag med Justin och Ängla... det hemliga uppdraget var att de skulle ta med sig busfröna till Tom Tits i Södertälje. Jag snurrade på några knyppelpinnar, ska göra en rosa Rädda Barnen- symbol, tänkte jag. När Janne vaknade åkte vi och julhandlade. Sen satte jag igång med köttfärssås och spaghetti. Det var tur att jag gjorde en stor omgång för Linnéa kom med Thyra och vi fick en liten pratstund, Mattias kom senare, Bella kom och ungarna var hungriga när de kom från Tom Tits.



Nu har familjerna åkt hem till sitt. Monica blir kvar en natt till så hon och Bekki är uppe i Centrum och köper kvälls-snacks. Jens och Sandra är kvar i Fiskis hos Sandras syster... och jag får nog ta och uppsöka sänghalmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0