Allhelgona



Det blir nog inte av att vi firar allhelgona nåt i år. Jens var ute och körde själv igårkväll med min bil, och idag fick han ta den hem till Stockholm. Det är bra att han kör mycket i början och jag har bjudit honom på bensintanken, sen får han börja tanka själv.

Linnéa och flickorna åkte hem efter frukost imorse. Janne kom ner inatt och är just nu ute på tomten och fixar. Han åker ikväll eller imorgonbitti för att göra det sista på båten som han tog upp igår. Själv tänker jag roa mig med att göra klart Thyras mössa och knyppla lite. Sen har vi bjudit in grannen på "spöktårta" i em. Tomten är lerig som bara den så löven får ligga till i vår. Just nu håller kommunen på att gräva ner kabel i området så vår gräsmatta är lite av en vändplan för deras maskiner. Det gör oss ingenting för vi ska ju göra ordning tomten i vår, tänkte vi. De är ju så rara och kommer och knackar på när de måste gräva av vägen för sina kablar och anpassar sig till oss så inte vi blir instängda härborta i vårt hörn av Sanda.

Så får vi se hur jag kommer hem imorgon... om Janne väntar in mig eller om Jens kommer och hämtar sin gamla mamma...

Kommentarer
Postat av: Ia

Jo då...nu har jag varit ner i källaren och nog hade jag rätt...det kommer på posten så småningom!

2009-10-31 @ 16:29:15
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Gunilla

...oj vad spännande!

2009-10-31 @ 17:36:02
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Gunilla

...oj vad spännande!

2009-10-31 @ 17:36:12
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0