En sann "spökhistoria"

Igår köpte jag hundmat till Hagge på väg hem från Västerås. Det blev en rätt stor burk, så Linnéa ställde ut den öppnade burken på altan när hon lagt upp en lagom portion åt honom..  Senare på kvällen frågade hon om vi har råttor härute (på Sanda)... eh, nej inte vad jag vet, svarade jag, möss - men inte råttor. Då berättade hon att hundmats-burken flyttat på sig två gånger när hon varit ute och nu började det bli obehagligt, hallowen med spöken och allt...



Efter en stund ryckte jag till när jag såg vita fläckar röra sig ute på altan... ah, det var en av bondens katter! Han har några stycken för att hålla ner mus-beståndet, och en liten grå madam med vita tassar hade fått doft på hundmatsburken.

Imorse var burken helt borta, trots att jag slagit plastpåse om den. Vi hittade både plast och burk runt huset. Jag slog ut den sista skvätten hundmat på en sten och resten av dagen har vi haft en lite grå besökare med vita tassar lite överallt på tomten och på altan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0