Funderingar

Vaknade kl fem imorse... pratade lite med sonen som inte somnat ännu. Han somnade men jag låg vaken tills det var dags att kliva upp. Funderade på mitt liv och min egen-rehabilitering. Det mesta har ju bestått i en lång kamp mot nästan allt känns det som... vinner inget på att tycka synd om mig utan det är dags att ta nästa steg. Att jobba 2 timmar om dan känns bättre och bättre även om hushållet slammar igen igen... Vissa smällar får man ta på vägen. Nånstans känns det som om nästa steg blir att jobba lite på vikt och motion. 102 kilo är ingen drömvikt precis. Kan jag få ner vikten med 10% till våren (som de säger ökar hälsan med 30%) och har som målsättning att framåt jul ha nån form av fysisk aktivititet 30 minuter några dagar i veckan så ska jag vara mer än nöjd. Kan jag desstuom lägga till en miniminivå av hushållsunderhåll varje dag så...

Klockan 7 gick jag upp, morgonsysslor och jag var på jobbet kvart över 8. Började med att kopiera 4 veckor från kalendern för att ha nåt att anteckna i. Tänkte ha ett förslag till mål-plan till nästa gång jag ska till sjukgymnasten. Mässa och personalmöte, sen hann jag få ihop alla papper som skulle till FK och ett litet snack med en kollega innan min dag var slut. Knallade över till sim/idrottshallen och bad om ett veckoschema för deras aktiviteter, gick in på zoo och de kunde ta två av mammas nymfparakiter.

Åkte hem och läste sim/idrottshallens veckoschema och ringade in alla nybörjargrejor, tänkte ta med den till sjukgymnasten nästa gång. Sen tog jag mina kopierade veckoscheman och började kladda lite. Skrev vikt, vad jag ätit och några "måsten". Ringde och bokade tid för massage. Min korsrygg smärtar mer och mer, antagligen av stillasittande och motionsbrist. Sen tog jag itu med mina "måsten". Tvättberget är undanröjt och det känns bra. Tänkte göra rent hos aggorna oxå innan kvällen. De har legat på ägg i ungefär tre veckor nu och eftersom det är två honor så blir det inget mer av det. De har byggt och boat och ruvat. Jag tror att de kan behöva leva ut sina instinkter, men efter tre veckor ska ju äggen kläckas och då kan det vara dags att ta bort dem tycker jag. Köpte ny leksak igår så de ska få lite att pyssla med när jag gjort rent och möblerat om hos dem.



Ska försöka vila en stund sen så jag orkar med knypplingskursen ikväll. Vartefter veckan lider blir tröttheten allt jobbigare. Men jag tänker då inte ge upp än. Allt går inte att vila bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0