Kärt besök

Idag kom Linnéa förbi en sväng med sina döttrar. Lika härligt varje gång. Ängla full av energi och Thyra grymt glad. Försökte ge Ängla ett litet armband jag gjort, men hon "VILL INTE HA". Hehehe, nänä, armbandet hamnar tillsvidare på min sönderlekta barndomsdocka Cecilia så får vi se om lilla fröken envis ångrar sig. Det är inge idé att vara påstridig.



Blev oxå klar med babyfilten jag gjort till henne, ska bara fålla in trådarna på den. Justin har fått två ljusblå och en ljusgrön babyfilt, Ängla har fått en mörkblå, en vit och nu en röd, Thyra har fått en ljuslila och en vit babyfilt och ska få en till så småningom. Kul att barnbarnen uppskattar dem så mycket.

Sjukanmälde mig imorse oxå eftersom febern kom ordentligt igårkväll. Idag har det varit lugnt tills för en stund sen då febern kom igen. Nu har jag ruskigt ont i halsen, igen... jobbbigt med dessa diffusa symptom som kommer och går.

Jens missade körkorts-teoriprovet MED ETT YNKA POÄNG! Nytt försök i Västerås nästa fredag, i Stockholm fanns inga tider förrän slutet av november. Bekki är hos kusin Ida efter att ha besökt hennes skola. Det är nåt tjafs där som Bekki trodde hon kunde avstyra. Ibland är det bra med äldre kusiner som kan styra upp saker. Vuxna i skolan har jag dessvärre mycket lite förtroende för. De är bra så länge allt är bra, men när det inte funkar så är de puts väck. Såg uppdrag Granskning igår som handlade om några pojkar som fått gå i särskola fast de senare visat sig inte vara "lätt förståndshandikappade" som testerna visat. Jag känner så väl igen alltihopa från min sons skolgång, man letar fel och skickar runt ungarna... jag är faktiskt stolt över att han tagit beslutet att hoppa av gymnasiet. Även om Sjömansskolan var bra så kunde de inte reparera vad grundskolan gjort med honom. Nu hoppas vi på körkort och sen jobb!

Då får vi se vad kvällen bjuder på... Frivoliteter kanske? Eller lite broderi?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0