Syfestival

Ovanligt seg morgon... jag tog nog ut mig lite igår, men det är svårt att göra avvägningar när huvudet vill mer än kroppen. Men jag kom iväg till jobbet och gjorde mina timmar. Sen åkte jag hem och hämtade sonen för att efter en viss tvekan ändå bege mig till Syfestivalen på Kistamässan. Sonen övningskör så snart han får chansen... och medan jag spankulerade runt bland broderi, knyppling, frivoliteter, maskin-mönstersömnad, quiltning, garn och scrap-booking knallade han ner till Kista Galleria och kollade vinterjackor. En timme fick räcka för det var hur mycket folk som helst på mässan och hur spännande det än var så var det nog för mig idag. Träffade lite bekanta från Frivolitetsknuten och pratade bort en stund, blev inbjuden till Knyppelpinnarna i Kallhäll... fortsättning följer alltså. Några fynd gjorde jag - knyppelgarn, trådavkärare (som ser ut som ett smycke och man ska kunna ha dem med på flyg tex där man inte kan ta med sax, perfekt till vår stundande Gran Canaria-resa för då kan jag fördriva tiden med att slå frivoliteter), en mönsterbok med bokmärkeskors i frivoliteter, skyttlar som var större än de jag har, garn till frivoliteter och en påt-gubbe. Kvällen kommer att bli lugn... helgen bjuder på mycket...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0