Påskdag

Imorse åkte Janne till jobbet före 6, jag vaknade kvart över 9 och insåg att jag hade en hel spännande dag framför mig. Tog ut Ragnar och åt frukost med honom, han blev alldeles tokig i äggskalen... men jag tror nog inte det är skadligt, snarare tvärtom. Aggorna fick oxå lite äggskal i frukost-fröet vilket de åt med god aptit de med.

      

Sen diskade jag och åkte till kyrkan. Jag tänker mycket mer än jag genomför och jag hade stora planer på att gå på påskens alla gudstjänster, påskhögtiden i kyrkan är en verklig hit! Men jag har prioriterat bilbärgning och barnbarn ... och glömde totalt bort påsknattsmässan inatt... men den hade jag nog inte pallat ändå med tanke på hur ont jag fick efter krattningen.

     

Men imorse kom jag iväg. Ont överallt, men kryckan låg i bilen så med den i högsta hugg och Gud i hågen kände jag mig trygg... Den första jag möter på parkeringen var vår förra sjukhemspräst. Vi blev nog lika överraskade av att se varandra, men hon hade oxå stuga här i trakten. Kyrkan vimlade av präster och två biskopar såg jag oxå, verkar vara ett populärt tillhåll för kyrk-vigda ;O) En härlig gudstjänst var det oxå. Mycket vacker körsång och prästen som predikade gjorde det i påskharens öron, vilket såg lite udda ut minst sagt. Sist delades påskliljor ut, det är väl tradition överallt, tror jag.

         

Hittade denna sten i golvet i mittgången... Den inspirerar mig till en tatuering jag vill göra som innehåller kors, hjärta, ankare, noter och lite till, var bara tvungen att fotografera. Tatueringen kommer att bli min egen design och håller på att mogna fram. När jag gick ut kollade jag mobilen och jag hade fem missade samtal på mobilen, tre från Janne. Han hade hunnit bli riktigt orolig över att jag ramlat och låg nånstans och inte kunde ta mig upp, jag var ju rätt öm igår, minst sagt. Jag är så ovan över den sortens omtanke ... men nu skämdes jag faktiskt. Klart jag skulle messat honom och berättat varför jag slog av telefonen! Min älskling! De andra som ringt var Bekki, marsvinens grönsaker var slut så jag får väl köpa lite nytt på hemvägen imorgon... och Su som jag ringde när jag kom hem, hon hade varit på "äventyr" i helgen.

Ett foto jag länge velat ta tog jag på hemvägen från Strängnäs:

     

Lite hardcore-känsla över den, eller hur? Ska fotografera den igen i ett annat ljus... senare i år...

Sitter och tittar ut över tomten, den är så fin så! Men ont fick jag ju förstås, det har jag redan tjatat om. Inte ryggen som jag trott, men överallt annars i kroppen, händerna och högerknät är värst. Fick skäll av Janne-hjärtat när han kom ut igårkväll, han tycker jag ska vara lite mer försiktig med mig själv, men jag känner mig fortfarande stolt över att jag klarade av riset och det är mer värt än smärtan. Jag är ändå "bara" 46 år och borde klara mer än kratta undan ris från tomten. Jag hade kokat en massa ägg och vi hade tänkt ha lite påskaftons-mys, men ingen av oss orkade riktigt. Vi såg Harry Potter och gick och la oss sen. Äggen åkte oskalade in i kylskåpet och några av dem festade jag och Ragnar på till frukost.

Nu får vi se vad resten av dan kommer att innehålla... Soffa, gasolvärmare, sidfläsk i löksås och en vit ängel (frivolitet) kanske?

Kommentarer
Postat av: Bella

det där med skorna finns precis likadant i Ektorp då tror jag det är 3par skor som hänger brevid varandra :P

Lite udda haha

2010-04-05 @ 00:56:51
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/
Postat av: Snurran

efter vad jag har hört betyder det att någon "fått till det" hihi

2010-04-05 @ 16:19:28
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Gunilla

Hahaha... och det hänger inte fler skor än så i Strängnäs och Ektorp? Hur är det i Tullinge? Ojojoj... inte bra för skola och dagis då... :P

2010-04-05 @ 18:17:06
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0