Bamse har fått syskon!

En syster och en bror verkar det som. De är pyttesmå ännu och mamma Chloe är trött, men alla verkar må bra så vi hoppas det går vägen... och de är inte lika sin storebror ett enda dugg, de är både mindre och har en helt annan färg är Bamse! De föddes idag, ca kl 12.00 och 14.15 ... I förra kullen kom Bamse och två små systrar, de var bara hälften av Bamse och klarade sig inte, så vi ska hålla extra tummar och tår för dessa båda ljuvliga små.


                                
                                Lik en dobberman?


                           
                             Mamma Chloe är väldigt gosig med sina ungar!


Bamse, 2-3 veckor gammal

Efter titten åkte jag hem, nu har Bamse fått en längre prommis och jag ska krypa i koj... sista arbetsveckan på ett tag, antar jag.

Kommentarer
Postat av: Otsi

Vilka sötnosar! Vad är det för sorter i dem, om ni vet mer än mamman?

2010-08-29 @ 22:20:26
Postat av: Guggelutt

Hej Kerstin! Mamman är långhårig chihuahua och pappan är (vad vi vet) chihuahua/papillon. Han har ingen stamtavla, men grannen köpte båda på samma ställe och jag tror att den korsningen kan vara riktig. Kan lägga ut bild på honom sen så får du se vad du tror.

kram

2010-08-30 @ 08:11:47
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Snurran

Oj, redan ny kull?? Det kändes tidigt, men jag vet inte mycket om hundar så jag kan ha fel :-)

2010-08-31 @ 21:10:44
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Guggelutt

Du har rätt, det är för tidigt, de ska bara ha en kull om året. Men nu ska de kastrera henne efter amningen för det är omöjligt att ha henne med två hanar i huset, en som vill göra valpar och en som ylar :O/

2010-09-01 @ 08:56:59
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0