Finns inte så mycket att säga...

Ryggen värker. Inte alls i närheten av det senaste ryggskottet, men tillräckligt för allvarlig depp-varning. Försöker hålla humöret uppe med att sticka. Låg i soffan med vetekudde och tittade på två filmer som Monica och Bekki hyrt igår. Hann klart Thyras tröja helt (ska bara köpa knappar) samt fram- och bak-stycke på Änglas tröja, jag blir glad av det supertjejiga garnet som innehåller 2% metalltråd så det glittrar så fint!

    


Nu ska jag förbereda mig för att åka till sjukgymnasten. Måste köpa mjölk på vägen hem oxå... och om jag orkar ska jag ta mig förbi Gullvi´s och köpa knappar till flickornas tröjor. Ska kolla om hon säljer Merlino-ull oxå... men jag ska inte köpa nåt mer förrän jag gjort klart lite grejer. Det ska vara om jag hittar nåt sött till Justin då! Dags att börja bocka av:

Stickning:
Thyras tröja                     KLAR förutom knappar
Änglas tröja                     NÄSTAN KLAR
Justins tröja                     (ej påbörjad)
Provlapp, estnisk spets     NÄSTAN KLAR
Sjal, estnisk spets            (ej påbörjad, men uppläggning till läxa till nästa gång)

Virkning:
Amigurumi-sköldpadda     NÄSTAN KLAR

Knyppling:
Rosenmandel                   NÄSTAN KLAR
Johannesörnen                 1/3 KLAR

Broderi:
Indianflickan och vargen  1/3 KLAR
Liten indianflicka              1/3 KLAR
Duk med änglar               HALVFÄRDIG

Frivoliteter:
Ängel, grön                     NÄSTAN KLAR
Ängel, vit                       (ej påbörjad)
Uggla                             HALVFÄRDIG
Vantar (bokmärke)         HALVFÄRDIG


Indianflickan och vargen                          Johannesörnen

Ängel                                                                  Rosenmandel

Amigurumi

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh vad fina tröjorna blev:) Barnen kommer att älska dom:) Synd med ryggen:( hoppas du blir bättre snart. Puss

2010-03-22 @ 13:14:57
Postat av: NettAnn

hej!

vilket fint garn.min mamma stickar mycket åt linnea eftesom jag inte klarar det längre.hon är 88 år o jobbar 2 dagar i veckan i en garnaffär i helsingborg!vad heter detta garnet? om du vill dela med dej för en tröja i det hade varit söt på lillfian!

kram

2010-03-22 @ 23:59:29
URL: http://vinterblomman.bloggspace.se/
Postat av: Gunilla

Hej NettAnn! Jag kommer inte på hur jag ska skicka inlägg till dig så jag hoppas du går tillbaka och läser här. Garnet är Svarta Fårets Flower, den finns både med och utan metalltråd (glittret). Mönstret är oxå Svarta Fårets. Hoppas mamma hittar det! Kram

2010-03-23 @ 16:13:07
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0