Mars-onsdag i Sanda!

När jag vaknade på morgonen i Sanda var utsikten utanför köksfönstret denna:

      

Jag var beredd... men ändå inte. 7 träd var fällda och nu badar verkligen vår tomt i ljus! Säkert kommer eken, som jag krigat mig till att få behålla, bli så mycket vackrare nu... och vi har chans att få gräsmatta och inte bara mossa på tomten. Lite sorgligt vad det ändå att se skogens jättar ligga där...

Jag hade tid hos frissan kvart i 10. Mödosamt att ta sig iväg, men väl där satt jag och halvsov. Jag blev nöjd. Sen gick jag in på Kickis Handarbete och föll som en fura för ett jättegulligt "barnbarns-garn"... om man har flick-barnbarn förstås...



Åkte tillbaka till huset i Sanda, där hade Janne och bonden röjt ordentligt.



Bondens fru hade kommit på fika i snön med sina chihuahua-or, Hugo och Chloe. Chloe ska få valpar i april... det ska bli spännande.


Chloe                                                               Hugo

Vid tre-tiden bröt vi upp och åkte hem igen. Underbart att ha fått ett dygn därute. Vattnet har frusit och huset läcker värme som ett såll så vi har inte kunnat vistas där i vinter... men nästa vinter är dessa saker åtgärdade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0