Än hit och än dit...

Företagshälsovård i morse, terapi efter lunch och dagen avslutades med ReAgera där jag börjat en ny kurs på 6 tillfällen. Den första hette "bra mat vid övervikt" och var på 2 tillfällen, denna fortsättningskurs heter "nya vanor" och vi får läxa varje gång. Vi får se. Tycker kursupplägget är bra, men retar mig på visst folk som går kursen. Miljoner ursäkter om varför just denne inte kan gå ner i vikt, och i synnerhet gäller detta män. Samma var det när jag gick på Viktväktarna... nån enstaka man som ska berätta varför just han har så svårt med maten i sitt stressiga jobb... men vad förväntar sig folk? Att nån ska trycka på en knapp och så försvann kilona? Det tar sån tid att sitta och lyssna på och jag beundrar kursledarna som orkar. Nå, de flesta av oss sitter och knaprar i oss de nya kunskaperna som i denna kurs består av omprogrammering av hjärnan, hur vi ska se hur vi beter oss och sen hitta knep att hitta nya goda vanor och framförallt behålla dessa. Lite KBT alltså. För fakta är, som jag ser det, att alla har vi samma problem: vi äter för mycket! Jag kan skylla på min struma och hur den påverkar min ämnesomsättning negativt, men det tar inte bort grundproblemet. Jag äter för mycket i förhållande till hur min kropp fungerar! Och så enkelt är det... och precis lika svårt!

Jens och Monica hämtade mig med bilen och vi var på tok för trött för att åka och handla, så vi åkte hem. Jens stack med "gänget" till Nacka (tror jag) medan vi andra åt 1 kronas-nudlar. Bekki och jag skrev en inköpslista till imorgon och sen hade vi bus med valpen. Vi har oenigheter i familjen kring hans namn. Truls har jag sagt, Janne vill Hulken, Rebekka vill Biffen, Jens vill Ronny... nu hittade Bekki och jag Allan i almanackan... men det godkänner inte Janne... hejochhå, vi har inte nått konsensus än fast jag trodde det.


                            
                             Galna ungar


Vår vakthund!

                           
                            Hittade och köpte nya fleecefiltar idag, de är uppskattade!


Vakthunden håller koll på grannarna!

Livet med lill-Grisen blir aldrig tråkigt, iallafall inte så här långt. När jag rastade honom på gräsmattan på dan kom en lös hund, modell mellanstor, inspringade på tomten. Den tänkte väl lattja lite ... och valpen började ju skälla och kaxa ända tills modell mellanstor kom närmre... då sprang han in mellan mina ben, fortsatte springande och gnällande ända upp på trappen... fast modell mellanstor stannat för länge sen. Klok valp!

Sen när jag skulle ta ut valpen på kissning nu ikväll så fastnade jag, mitt lata stycke, i hund-grinden med foten! Jag hade lånat Monicas skor för de är större och jag behöver inte böja mig för att få på mig dom. Med kameran i ena handen, valpen i andra, for jag handlöst in i hallbyrån. Valpen skrek till men förblev oskadd... men klumpiga jag hamnade med benen åt varsitt håll och fick en jättesmäll på handleden när jag skyddade valpen från den tunga byrån och en ännu tyngre matte. Rätt åt mig! Jag ska använda egna skor i framtiden och jag ska lyfta på benen ordentligt! Bekki gjorde rätt i att asgarva när hon försäkrat sig om att vovven var oskadd!

Alla djuren har varit trötta idag i den tunga, gråa luften. Men Ragnar blir jag inte riktigt klok på... han sitter och skriker i voljären men vägrar komma ut. Är han svartsjuk? Eller reagerar han bara på sin nya "lillebror" (=förändring)?

               

Kommentarer
Postat av: NettAnn

visst ser han ut som en hulk el?? :)

han har i alla fall inställningen..ingen rädder här inte!

kram

2010-05-25 @ 20:26:08
Postat av: Marianne

Vilken söt vakthund ni skaffat er :) Nu behöver ni inte vara rädda för tjuvar längre ler

Det är klart att Ragnar reagerar på sin lillebror. Nu får han ju inte ha sin "mamma" för sig själv längre. Ja förändringen i sig själv också. Men det går över.

Och du Gunilla...låna inte Monicas skor i fortsättningen ;)

Kramar från en trött och lite vilsen Mara...

2010-05-25 @ 20:29:56
Postat av: Linnea

Allan eller Truls röstar jag för! KRAM

2010-05-25 @ 22:28:58
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Guggelutt

:O)

2010-05-25 @ 22:47:19
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0