Första måndagen som hundägare!

Började dagen halv 7 med att rasta Truls på gräsmattan. Han är ju varken koppelvan eller färdigvaccinerad så han får hålla sig på vår tomt. Han hade inte kissat inne inatt! Tog ut honom vid halv 8 igen innan jag åkte till jobbet.



Tre timmar möte med diakonerna i kontraktet. Spännande att höra vad som är på gång, jag är ju lite off fortfarande... och sista timmen blev tung i huvudet, jag är inte "där" än. Åkte hem och tog ut Truls. Jens och Sandra hade passat och rastat honom medan jag var på jobbet. Monica hade varit till VC med en jätteknöl på skuldran, vilket visade sig vara en enorm invärtes böld, hon fick penicillin. Linnéa ringde, Hagge var mycket bättre och ska få komma hem på onsdag om inget annat tillstöter efter ormbettet.

                             

Jens, Sandra, Monica och jag åkte upp och visade Truls för E på zoo. Truls fick för första gången träffa en annan valp, lilla Vilda som är 16 veckor, Truls var ju ensam i sin kull.



Alla fåglar har fått vara ute idag. Ragnar har spatserat utanför småtjejerna och retats med dem. Men det var för kallt för marsvin och sköldpaddor tyckte jag. Solen har skinit men det har blåst riktigt kallt.

         


Flera grannar har varit inne och hälsat på Truls, han verkar trivas bra här. Jag har försäkrat honom och bokat tid för andra valpsprutan samt chip-märkning. Han leker både ute och inne och tyr sig redan till alla i familjen.

Nu blir det dokumentär och tidig säng-gång för en pömsig Guggelutt. Dagen har varit bra och precis det jag orkat med.

Kommentarer
Postat av: Ia

Tur min teve är trasig...blev alldeles tårögd bara av att läsa artikeln!!!!! Många känslor som ger sig till känna <3



Du den där lilla plutten må väl charma vem som helst?! Oj, sicken sötnos!!!!!

2010-05-24 @ 20:14:45
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Guggelutt

Du FÅR pussa på honom nästa gång vi ses ;O)

2010-05-24 @ 22:26:38
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0