Veterinärbesök

Hann med en del plugg innan Jens hämtade upp mig och skjutsade mig, Bamse och Kautchuk till veterinären. Kautchuk skulle få sin snuva kollat och Bamse en tatuering i örat eftersom chipet trillade ut. Vi blev kvar i två timmar. Kautchuk fick ta blodprov och det visade sig vara en infektion av det mindre slaget, Bamse var väldigt svår så lugnande medel räckte inte, de fick söva honom tillslut.




Det var lite otäckt att få tillbaka honom medvetslös, men jag var inte förvånad, han är ju rätt egensinnig och grymt envis. Satt på golvet med honom tills han vaknat, sen kom veterinären och skrev ut grabbarna, Bamse till fortsatt fasta och Kautchuk fick örogdropper som ska rensa näsan och ta bort infektionen. 
   
                         

Ingen av grabbarna hade fått frukost, men hemma fick nu Kautchuk frukost... Esmeralda var oxå hungrig... men Bamse fick vänta. Han brydde sig inte så mycket om det till att börja med för han var S E G!



Han började skaka kraftig så jag ringde veterinären för att fråga om det var normalt, när jag kollat hans slemhinnor somnade han på bordet... tills Rebekka ställde fram sin tallrik potatismos, då hoppade han på den och det kändes som det värsta var över!

                                 

Bekki och jag åkte till hennes skola för utvecklingssamtal, Monica var hemma med Bamse - den Drogade.

När vi skulle gå ut för en liten kissning la han sig bara på golvet, ute satte han sig på gräsmattan och ville inte gör nåt. Men jag tänkte att efter en heldags fasta och inget vatten på fem timmar så fanns det väl inget som ville komma ut heller. Nu har han fått två skivor rökt skinka i små bitar men han vill inte dricka ännu. Dock är han piggare och har gått nerför trappan till datorn där vi nu sitter. Han är så trött ännu att han bara sitter/ligger på bordet och tittar på rörelserna på skärmen...  Det är inte likt Bamse!

    
                            


Jag tror jag ska ta ut honom så vi får gå och lägga oss båda två, jag är helt slut jag oxå. Imorgon måste jag slutföra boken om hinduism och börja med buddhismen för att inte spräcka mitt pluggschema. Det är tajt som det är!

Kommentarer
Postat av: NettAnn

uh..jag vet hur han mår...känner mej precis lika dan efter sista veckans tandläkarkirurgi...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0